top
خواص گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی

خواص گوجه فرنگی
گوجه فرنگی: پاک‌سازی پوست
 
 
 
 
 
خوشبختانه امروزه گوجه فرنگی در طول سال در بازار موجود است و می‌توان به راحتی از خواص آن بهره‌مند شد. گوجه فرنگی این قابلیت را دارد که مشکلات پوستی را چه درونی و چه سطحی رفع کند. 
 
خواص زیبایی گوجه فرنگی: گوجه فرنگی سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها است و در عین حال که پوست را پاک‌سازی می‌کند، ضدعفونی کننده و روشن کننده نیز محسوب می‌شود. گوجه فرنگی باعث رفع جوش‌های سر سیاه می‌شود و لایهٔ سطحی پوست را پاک‌سازی می‌کند. از این گذشته گوجه فرنگی ضدالتهاب است و برای درمان زخم‌های پوستی و سوختگی‌های سطحی مؤثر عمل می‌کند. 
هویج ضدالتهاب و احیا کنندهٔ قابلی است که نه تنها چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد بلکه با عفونت‌های پوستی نیز مقابله می‌کند.
 
احتیاط: گوجه فرنگی یکی از اسیدی‌ترین میوه‌ها محسوب می‌شود که میزان اسید آن حتی از لیموترش نیز بیشتر است. بنابراین استفادهٔ خارجی از گوجه فرنگی به عنوان ماسک برای افرادی که پوست حساسی دارند توصیه نمی‌شود. از نظر تغذیه نیز توصیه می‌شود افرادی که معدهٔ حساسی دارند در مصرف گوجه فرنگی احتیاط کنند. توجه داشته باشید که هیچ‌وقت تخم‌های گوجه فرنگی را دور نریزید زیرا این تخم‌های ریز اسیدیتهٔ گوجه فرنگی را کاهش و هضم آن‌را راحت‌تر می‌کنند. 
استفادهٔ زیبایی از گوجه فرنگی برای پوست‌های چرب و میکس مناسب است.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات