top
ویتامین ها و تغذیه مناسب قبل از بارداری برای زن و مرد

ویتامین ها و تغذیه مناسب قبل از بارداری برای زن و مرد

ویتامین ها و تغذیه مناسب قبل از بارداری برای زن و مرد
تغذیه و برنامه غذایی سالم و اصولی برای داشتن یک نوزاد و فرزند سالم ، قبل از آغاز دوران بارداری آغاز می شود. مرد و زن قبل از بارداری بایستی نکات مهم غذایی را رعایت کنند تا در طول رشد جنین مشکلاتی پیش نیاید. داشتن یک خانواده سالم نیازمند رعایت نکات تغذیه ای است چرا که برخی از کمبودها تاثیرات جبران ناپذیری را در بدن برجای می گذارد و متاسفانه بیشتر کاستی ها در تغذیه مادر در دوران بارداری مستقیما بر سلامت جسم و مغز نوزاد می گذارد. ویتامین ها و مواد معدنی که مرد و زن قبل از بارداری باید مصرف کنند تقریبا پیش زمینه و یکی از بخش های مهم تغذیه در بارداری است.
 
ویتامین چیست؟ 
 
ویتامین ها آمالگام های آلی هستند که باید توسط تمام موجودات زنده مصرف شوند، چون برای حفظ سلامت همه آن ها مفید می باشند. اما یادتان باشد که مکمل های ویتامینی باید تنها پس از مشورت با دکتر مورد استفاده قرار گیرد. اگر چه بسیاری از مواد غذایی که ما به صورت روزانه در رژیم غذایی خود می خوریم هم تمام نیازهای بدن ما به ویتامین ها را براورده می کنند، اما در برخی مواقع به دلایل مختلفی نیاز بدن فرد به بعضی از ویتامین ها فراهم نمی شود و در نتیجه، سلامتی او به خطر می افتد. در این حالت ممکن است فرد به مصرف مکمل ویتامین ها نیاز پیدا کند.
 
ویتامین های لازم برای زن ومرد قبل از بارداری
 
تحقیقات بسیاری از پزشکان نشان می دهد که برنامه ریزی برای باردار شدن زنان، باید حتی قبل از تصمیم گیری برای باردار شدن شروع شود که با این برنامه ریزی دقیق بتوان سلامتی مادر و فرزندش را تضمین کرد. اگر بدن یک زن قبل از بارداری او سالم بوده و یا سلامتی او با مصرف برخی ویتامین ها تامین گردد، باردار شدن او زودتر اتفاق خواهد افتاد و مادر می توانید دوران بارداری خود را هم به آسانی و بدون داشتن هرگونه مشکلی پشت سر بگذارد. یکی از بهترین روش ها برای استارت زدن برنامه ریزی باردار شدن در مادران، استفاده از مکمل های ویتامین ها است. با این حال، هیچ مکملی نباید بدون مشورت با دکتر معالج مورد استفاده قرار گیرد. اما به عنوان خانمی که قصد باردار شدن دارید، به یاد داشته باشید که اگر شما از مدت ها قبل، کمبود ویتامین ها را در بدن خود احساس می کردید، مصرف مکمل های ویتامین ها می تواند شما را برای ورود به دوران بارداری آسان و سالم آماده کند.
 


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات