top
مسواک زدن، بی هیچ بهانه

مسواک زدن، بی هیچ بهانه

مسواک زدن، بی هیچ بهانه

بیشتر مواقع پدر و مادرها از این موضوع شکایت دارند که کودکان در زمان مسواک زدن مدام غر می زنند و بهانه می گیرند. والدین هم بعضی وقت ها کوتاه می آیند اما متخصصان توصیه می کنند که به هیچ وه بهانه های کودکان را نپذیرید و اجازه ندهید که این موضوع را به8 تعویق بیندازند. البته ممکن است در مواقعی این کار برای پدر و مادرها کمی دشوار باشد. در اینجا چند توصیه داریم که به شما کمک می کند فرزنداتان را به مسواک دزن عادت دهید.

1- کودکان تا قبل از 6 سالگی به تنهایی نمی توانند مسواک بزنند، پس بچه های کوچک را هنگام استفاده از مسواک همراهی کنید و کنارشان بایستید. یاد گرفتن استفاده از نخ دندان هم در حدود سن 10 سالگی برای کودک آسان است.

بنابراین از کودکان کم سن و سال توقع نداشته باشید و آنها را به زور مجبور نکنید چون ممکن است برای همیشه از بهداشت دهان و دندان متنفر شوند.

2- برای زمان مسواک زدن برنامه مشخصی ترتیب دهید و آن را به زمانی موکول نکنید که کودک بیش از حد خواب آلود است. وقتی کودک خسته نیست راحت تر با شما همکاری می کند.

3- کودکان را در انتخاب و خرید مسواک ها مشارکت دهید. بچه ها در سنین پنج سال به بالا می توانند در مورد خرید وسایل شخصی مربوط به بهداشت دهان و دندان تصمیم گیری کنند. پس چند نمونه از محصولات مورد تایید را به آنها نشان دهید تا براساس سلیه خودشان یکی را انتخاب کنند. حتی می توانید دو یا سه خمیر دندان با طعم مختلف بخرید و هر بار به کودک اجازه دهید یکی از آنها را بردارد. طرح ها و شکل های کارتونی و فانتزی اشتیاق کودک را برای مسواک زدن بیشتر می کنند.

4- کودکان نوپا 16 دندان دارند و باید زمان مشخصی را هم برای آنها در نظر بگیرید و دندان هایشان را تمیز کنید چون بسیار آسیب پذیر هستند.

5- خرابی دندان ها یکی از مشکلاتی است که در میان کودکان 6 تا 11 سال و همینطور نوجوانان 12 تا 19 سال بسیار رایج است و احتمال وقوع آن 5 برابر بیشتر از بروز آسم و 7 برابر بیشتر از آلرژی های بهاری است. پس با برنامه ریزی درست و تشویق کودکان کاری کنید که دندان های سالم و لبخند زیبایی داشته باشند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات