top
آیا ورزش مانع رشد کودکان می‌شود؟

آیا ورزش مانع رشد کودکان می‌شود؟

آیا ورزش مانع رشد کودکان می‌شود؟

این باور غلط وجود دارد که ورزش از رشد کودکان جلوگیری می‌کند. در حالی که ورزش کردن باعث می‌شود کودکان تا سن بالاتری رشد کنند و کامل‌تر شوند.

 گفته می‌شود که ورزش کردن از رشد کودکان جلوگیری می‌کند. این ایده غلط بیان می‌کند که عضلات کودکان ورزشکار بر روی استخوان‌ها کشیده می‌شود و از رشد آنها جلوگیری می‌کند. بر خلاف این عقیده، ورزش کردن رشد استخوان‌ها را تحریک می‌کند و باعث مستحکم شدن آنها می‌شود.
 
با این وجود، مشاهده شده است که تمرین‌های شدید باعث به تاخیر افتادن رشد کودکان می‌شوند. معمولا این شرایط به دلیل رژیم غذایی سنگین یا تمرین شدید ایجاد می‌شود که حتی این اتفاق هم گذراست. دو یا سه سال بعد این کودکان هم به اندازه همسالان خود رشد خواهند کرد، در حالی که رشد کودکان دیگر کند می‌شود، رشد این کودکان تا 21 سالگی ادامه خواهد داشت.

 در آخر قد و وزن این کودکان به میزانی که ژنتیک آنها اجازه می‌دهد می‌رسد. کودکانی که سن رشد هستند نیاز به تغذیه غنی ، متنوع و متعادل دارند. این بهانه مناسبی نیست که رژیم غذایی کودکان را به دلیل بالا رفتن کارایی آنها تغییر دهیم و سلامت آنها را به خطر بیاندازیم.

 با این وجود هنوز بسیاری از پزشکان و متخصصان نسبت به آسیب های وارده به صفحه رشد استخوانی در ورزش های سنگین در کودکان هشدار داده اند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات