top
کودکان چاق شیرینی وشکلات نخورند

کودکان چاق شیرینی وشکلات نخورند

کودکان چاق شیرینی وشکلات نخورند
ندادن شکلات و شیرینی به عنوان پاداش به کودک، محدود کردن مصرف کره، سرشیر، خامه و سس مایونز، خودداری از مجبورکردن کودک به خوردن و آشامیدن و محدودیت درغذا خوردن در خارج از منزل از راهکارهای والدین برای پیشگیری از چاق شدن کودکان است.
 
تاکید برخودداری از دادن غذا یا تنقلات هنگام تماشای تلویزیون و وادارکردن کودک به اتمام غذا ، والدین مصرف غذاهای آماده و مصرف غذاهای چرب، سرخ شده و تنقلات پر کالری و پرچرب مانند سیب زمینی سرخ شده، چیپس، پفک، شکلات، کیک‌های خامه‌ای و شکلاتی، بستنی، شیر کاکائو و ... را محدود کنند .
 
نوشیدن آب یا دوغ کم نمک به جای نوشابه، ومصرف لبنیات کم چرب برای کودکان بزرگتر از دو سال، مصرف میوه یا آب میوه تازه و طبیعی به جای آب میوه آماده و شربت.
 
استفاده روزانه از سبزی‌های تازه یا پخته و میوه تازه در برنامه غذایی کودک و مصرف غذاهای فیبردار مانند نان سبوس‌دار (نان سنگک)، بیسکویت سبوس‌دار، خشکبار و میوه‌های خشک، میوه‌ها وسبزی‌های خام را نیز موثر است. و نیز در خصوص افزایش سطح فعالیت بدنی در کودکان چاق افزایش فعالیت بدنی روزانه کودک ، انجام فعالیت بدنی روزانه به مدت 60 دقیقه،  تشویق کودک به پیاده رفتن به مدرسه ودوچرخه سواری ، ورزش دویدن وشنا و استفاده از پله به جای آسانسور.
 
استفاده از مشارکت کودک در انجام کارهای روزمره منزل مانند نظافت خانه، تشویق کودک به بازی با سایر کودکان و محدود کردن سرگرمی‌های غیرفعال مانند تماشای تلویزیون یا بازی‌های کامپیوتری به کمتر از 2 ساعت در روز را برای افزایش سطح فعالیت بدنی کودک بسیار مفید و مؤثر است.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات