top
زنان پیش از بارداری، قلب خود را معاینه کنند

زنان پیش از بارداری، قلب خود را معاینه کنند

زنان پیش از بارداری، قلب خود را معاینه کنند

بارداری در صورتی که قلب مادر سالم باشد، هیچ مشکلی برای فشار خون و حجم خون ایجاد نمی کند، زنانی که دچار بیماری های مادرزادی اعم از مورد جراحی قرار گرفته یا درمان نشده باشند و زنانی که دچار بیماری های اکتسابی قلب ازجمله روماتیسم قلبی حتی در موارد خفیف هستند باید پیش از اقدام به بارداری حتما با پزشک خود مشورت کرده و تحت معاینه کلی قرار گیرند.

خوشبختانه با پیشرفت هایی که در خصوص مراقبت های مادر و جنین حین بارداری صورت گرفته حتی زنانی که دچار بیماری های خفیف تا متوسط قلبی هستند، می توانند یک زایمان موفق داشته باشند.

بیماری قلبی مادر می تواند رشد داخلی رحمی جنین را تحت تاثیر قرار دهد. این در شرایطی است که با انجام اکوی قلب می توان از مشکلات و عوارض احتمالی با خبر شد.

احتمال تولد نوزاد با مشکلات قلبی کمتر از یک درصد است، از هر هزار تولد زنده یک نفر دچار بیماری های وراثتی قلب می شود که از پدر یا مادر به جنین انتقال یافته است.

زنان بارداری که دچار سابقه فامیلی بیماری های قلبی هستند باید حداکثر تا هفته ۱۸ بارداری تحت اکوی قلب جنین قرار گیرند.

مادرانی که دارای بیماری های متابولیک ازجمله فنیل کتونوری یا دیابت هستند، زنانی که به بیماری های اختلال در سیستم ایمنی ازجمله لوپوس مبتلا هستندو مادرانی که تحت درمان با داروهای ضد تشنج ازجمله سیستم لیتیم، سدیم والپروآت و فنی توئین قرار دارند باید حتما پیش از بارداری از مراقبت های نظارتی متخصصان زنان و قلب و عروق بهره مند شوند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات