top
سیب زمینی و دیابت بارداری

سیب زمینی و دیابت بارداری

سیب زمینی و دیابت بارداری

یک مطالعه جدید نشان داده است زنانی که میزان زیادی سیب زمینی در دوران قبل از بارداری دریافت میکنند احتمال ابتلا به دیابت دوران بارداری در آن ها بیشتر است.

به نظر میرسد که اگر زنان در دوران قبل از بارداری به طور منظم 2 تا 4 فنجان در هفته سیب زمینی دریافت کنند احتمال ابتلا به دیابت بارداری در آن ها تا 27% افزایش می یابد. همچنین دریافت 5 فنجان و یا بیشتر سیب زمینی تا 50% احتمال ابتلا را افزایش می دهد.

سیب زمینی سومین محصول خوراکی مورد مصرف در جهان پس از برنج و گندم می باشد. این محصول غنی از پتاسیم، ویتامین C و فیبر می باشد ولی متاسفانه این محصول دارای مقدار زیادی کربوهیدرات ساده می باشد که به راحتی شکسته شده و جذب خون میشوند. افزایش سطح قند خون منجر به ایجاد مقاومت به انسولین و دیابت نوع II میشود. همچنین بسیاری از زنان تمایل به مصرف سیب زمینی سرخ شده دارند که روغن موجود در این خوراکی نیز می تواند منجر به ایجاد مقاومت به انسولین گردد.

محققین تخمین زدند که اگر زنان دو واحد از سیب زمینی دریافتی در هفته خود را با سایر سبزیجات و غلات کامل جایگزین کنند، می توانند احتمال ابتلا به دیابت بارداری خود را 9 تا 12% کاهش دهند.

دیابت بارداری می تواند مشکلات زیادی برای سلامت نوزادان ایجاد کند. این نوزادان ممکن است از پایین بودن سطح قند خون و یا مشکلات تنفسی پس از تولد رنج ببرند و همچنین میزان مرگ و میر پیش و بلافاصله پس از تولد در آن ها بیشتر است.

دکتر Zhang توصیه میکند زنانی که قصد باردار شدن دارند میزان دریافت سیب زمینی خود را کاهش دهند. او تاکید میکند که آنچه مادران میخورند در سلامت نوزادان بسیار اثرگذار است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات