top
کتاب کودکان در سنین مختلف

کتاب کودکان در سنین مختلف

کتاب کودکان در سنین مختلف

ابتدا کتاب هایی را انتخاب کنید که تصاویری واضح، ساده و رنگی از چیزهایی داشته باشد که کودک هر روز در دنیای پیرامون خود می بیند. بهتر است هر صفحه، یک یا دو تصویر بدون جزئیات پیچیده داشته باشد.

کتاب برای کودکان نوپا

از هجده ماهگی به بعد می توانید کودک را با کتاب قصه ساده آشنا کنید. کتاب هایی را انتخاب کنید که در آن برای تفهیم قصه بیشتر از تصاویر استفاده شده باشد تا از کلمات. کودکان نوپا از گوش دادن به قصه هایی که عبارت های آهنگین و جالبی را بارها و بارها تکرار می کنند لذت می برند، حتی اگر واقعا نتوانند موضوع داستان را دنبال کنند.

قصه هایی مربوط به ماجراهای آشنا و روزمره نیز در میان نوپاها پر طرفدارترند. کودکان نوپا دوست دارند شباهت ها و تفاوت های خود را با آدم های دیگر کشف کنند. ممکن است از داستان های خیالی هم لذت ببرند اما باید مراقب بود و هر واکنشی را که نشان دهنده ترس یا نگرانی کودک از داستان باشد جدی گرفت. از زمانی که کودک رفته رفته کتاب های ساده مصور را پشت سر می گذارد آن ها را با کتاب هایی جایگزین کنید که حاوی اطلاعاتی باشند؛ باغ وحش، مزرعه و وسایل نقلیه موضوعاتی رایج هستند. برای آموختن رنگ ها، شکل ها، اندازه ها، اعداد و حروف نیز می توان از کتاب کمک گرفت.

 

 

<h1 style="box-sizing: border-box; font-size: 20.4px; margin: 0px 0px 5px; font-family: " noto="" kufi="" arabic",="" "noto="" naskh="" "helvetica="" neue",="" helvetica,="" arial,="" sans-serif;="" font-weight:="" 500;="" line-height:="" 1.43;="" color:="" rgb(51,="" 51,="" 51);="" text-align:="" justify;"=""> کتاب برای کودکان

 

همان طور که فرزندتان بزرگ تر می شود تا حد امکان کتاب های متنوع تری در اختیار او قرار دهید. کتاب هایی با تصاویر گوناگون، بعضی با جزئیات بیشتر و بعضی نیز ساده تر، کتاب هایی با موضوعات گوناگون در اندازه ها و اشکال گوناگون در انتخاب نوع کتاب اعمال نظر کنید اما همواره علایق کودک را مورد توجه قرار دهید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات