top
راهکار بی خوابی در دوران بارداری

راهکار بی خوابی در دوران بارداری

راهکار بی خوابی در دوران بارداری

زنان باردار اغلب در این دوران دچار بی خوابی می شوند اما در این مورد واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهند . در واقع بی خوابی یا بدخوابیدن زنان در دوران بارداری به خاطر تغییرات هورمونی ناشی از رشد جنین در رحم می باشد . حتی ممکن است عده ای به خاطر بی خوابی در این دوران به مصرف قرص های خواب آور روی آورند . شاید فکر کنید مصرف قرص های خواب آور و خود درمانی خطراتی برای مادر و جنین در پی خواهد داشت اما بهتر است نگاه علمی به این مساله داشته باشیم .

 

در حالت کلی توصیه می شود در دوران بارداری به هیچ وجه از قرص های خواب آور استفاده نکنید . در حالیکه بعضی از متخصصان زنان و زایمان مصرف یک قرص خواب آور به دلیل مشکلات خواب دوره بارداری را توصیه می کنند اما مطالعات علمی و پزشکی بیان می کند که حتی یک قرص هم نباید مصرف شود . بنا بر مطالعات انجام گرفته مصرف قرص های خواب آور مشکلات زیادی برای جنین در پی خواهد داشت که اثرات ناشی از آن در دوران نوزادی نمود پیدا می کند .

 

به همین خاطر به زنان باردار توصیه می شود برای درمان بد خوابی و بی خوابی دوران بارداری از روش های طبیعی و غیر دارویی استفاده کنند . انجام حرکات ورزشی سبک در طی روز ، نخوابیدن در ساعات بعدازظهر و داشتن برنامه منظم برای خواب از جمله راه حل هایی است که خواب راحت را برای زنان باردار به ارمغان می آورد . علاوه بر آن توصیه می شود قبل از خواب دوش آب گرم بگیرید و به موسیقی آرامش بخش گوش کنید . علاوه بر آن پیشنهاد می شود در ساعات نزدیک به خواب مایعات زیادی نخورید تا در طول شب نیاز زیادی به سرویس بهداشتی نداشته باشید



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات