top
بهترین روش جلوگیری از بارداری چیست؟

بهترین روش جلوگیری از بارداری چیست؟

بهترین روش جلوگیری از بارداری چیست؟

بارداری ناخواسته یکی از چالش هایی است که زوجین در مقاطع مختلف با آن روبرو هستند. به دلایل مختلفی از جمله آمادگی نداشتن برای تولد فرزند و دلایلی از این دست. اما چنانچه زوجی آمادگی لازم برای بچه دار شدن نداشته باشند، بهتر است از تاثیر راهکارهایی که برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنند اطمینان حاصل کنند و اطلاعات دقیق در مورد چگونگی پیشگیری از بارداری را کسب کنند.هر چند بهترین راه برای جلوگیری از بارداری نداشتن رابطه جنسی است، اما اگر تصمیم دارید رابطه جنسی فعال داشته باشید، باید در مورد چگونگی کاهش خطر ابتلا به عفونت های منتقل شونده جنسی و جلوگیری از بارداری ناخواسته آگاهی های لازم را کسب کنید.استفاده از کاندوم مانع ابتلا به عفونت های قابل انتقال جنسی می شود و از بارداری ناخواسته پیشگیری می کند. انواع قرص های ضدبارداری در جلوگیری از بارداری تاثیر گذارند. شاید شما برای پیشگیری از بارداری از انواع مختلف قرص های ضد بارداری استفاده کنید، اما به خاطر داشته باشید که استفاده از کاندوم بهترین راه حفاظت در برابر عفونت های قابل انتقال جنسی است.


راه های مختلفی برای جلوگیری از بارداری وجود دارد که هر یک دارای مزایا و معایبی هستند. هر چند که به شکل سنتی روشهایی آمیخته با خرافات برای پیشگیری از بارداری توصیه شده است، اما اگر تصمیمتان برای کنترل زمان بارداری تان جدی است، سعی کنید روشهای اصولی و واقعی را از خرافات تشخیص دهید.روشهایی که پایه و اساس علمی ندارند اما بعضی هنوز هم تصور می کنند می تواند مانع بارداری شوند، هیچ کدام راه درستی برای پیشگیری از بارداری نیستند. یک خانم می تواند با رعایت موارد زیر هم باردار شود:
درصورتیکه پریود باشد! (در دخترانی که سیکل قاعدگی آنها کوتاه است)
درصورتیکه ارگاسم نداشته باشد!
نزدیکی از طریق واژن به صورت ایستاده باشد!
بلافاصله بعد از نزدیکی ادرار کند!
بلافاصله بعد از نزدیکی دوش بگیرد!
بعد از نزدیکی بالا و پایین بپرد!
هنوز برای اولین بار پریود نشده باشد!
زیر 12 سال باشد!
اولین بار رابطه جنسی برقرار کرده باشد!
مرد آلت تناسلی خود را پیش از انزال از واژن خارج کند!

اما روش دیگری هم برای پیشگیری از بارداری وجود دارد. اگر بدون مصرف قرص ضدبارداری رابطه جنسی برقرار کرده اید، این گزینه پیش روی شما است که تا سه روز بعد از برقراری رابطه از قرص های ضدبارداری اورژانسی استفاده کنید. Plan B One-Step ، قرص هایی که تا سه روز بعد از داشتن نزدیکی بدون استفاده از راهکارهای همیشگی برای پیشگیری از بارداری، می توانند از بارداری جلوگیری کنند. البته این دارو برای مصرف منظم پیشنهاد نمی شود. همچنین اگر باردار هستید، نباید از این دارو استفاده کنید.


 Plan B One-Step یکی از کپسول های حاوی لوونورژسترول است، هورمونی که چندین دهه به عنوان داروی ضدبارداری مورد استفاده قرار می گرفت. . Plan B One-Step حاوی میزان بیشتری از لوونورژسترول نسبت به قرص های ضد بارداری است اما با همان مکانیسم عمل می کند و مانع رهاسازی تخمک از تخمدان می شود. همچنین ممکن است قادر به جلوگیری از لقاح تخمک شود یا مانع لانه گزینی جنین در رحم شود. از این نظر استفاده از این دارو بعد از برقراری رابطه ممکن است اثرگذار باشند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات