top
سیستم ایمنی کودک را تقویت کنید

سیستم ایمنی کودک را تقویت کنید

سیستم ایمنی کودک را تقویت کنید

لاله عویدزاده - رزیدنت طب سنتی ایران دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تقویت کودکان اظهار داشت: مصرف عصاره گوشت در تقویت کودکان بسیار موثر است.

 عصاره گوشت (یک شیوه پخت عصاره گوشت این است که حدود 150 گرم گوشت گوسفندی ترجیحاً با استخوان در یک ظرف شیشه‌های در بسته بگذارید و داخل یک دیگ پر از آب بر روی حرارت قراردهید تا طی چندین ساعت پخته شود به طوریکه عصاره گوشت خارج شود. این عصاره را می‌توان به تنهایی یا در پخت غذاهای دیگر استفاده کرد.)

 

مصرف تخم مرغ عسلی (وقتی آب جوش آمد تخم مرغ 5-6دقیقه در آب بجوشد و سپس با کمی نمک خورده شود.) نیز به تقویت کودکان کمک می‌کند.

 

 نخوداب نیز یکی از غذاهایی است که بسیار به تقویت بدن کمک می‌کند می‌توان کمی نخود را که از شب قبل خیسانده اید و چند بار آب آن را عوض کرد با مقدار مناسب آب و یک تکه چوب دارچین و کمی نمک و فلفل خوب پخته به اندازه تحمل، بیمار آب آن را بخورد. اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برنج می تواند در گرفتن نفخ نخود کمک کننده باشد. البته می‌توان تکه ای گوشت ماهیچه نیز به این ترکیب اضافه کرد.

 

 کباب کردن انواع گوشت‌های زودهضم مثل گوشت بره، بلدرچین و مرغ در مراحل بعدی موجب تقویت قوا و جسم می‌شود.

 

 شیربادام نیز بسیار در تقویت بدن کمک کننده است به این ترتیب که 10 تا 15 عدد بادام درختی را کمی در آب خیسانده پوست آن را گرفته و با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل یا شکر در مخلوط کن ریخته شود به ترکیب بدست آمده شیربادام گفته میشود, در این ترکیب از شیر استفاده نمی‌شود.

 

در این فصل سال استفاده از شلغم و کدو حلوایی در دستور غذاها می‌توانند به عنوان آنتی اکسیدان قوی سیستم ایمنی را تقویت کنند.

 

کدو حلوایی را می‌توان به صورت پوره ،حلوا یا ته چین مرغ و گوشت و یا در خورشت استفاده کرد. برای پختن کدو حلوایی پوست آن را کنده و برش‌های نازک زده شود سپس با مقادیر کمی آب بپزید. یک ترکیب خوب کدو حلوایی با چند آلو و چند تکه مرغ و رب گوجه در خورشت است، حلوای کدو حلوایی را هم با کمی شکر و دارچین می‌توان درست کرد.



مرتبه
مرتبه
حمیدرضا توکلی
1395/09/21 - 17:02
تشکر
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات