top
فرزند سبب جدایی زن و شوهر میشود؟!!

فرزند سبب جدایی زن و شوهر میشود؟!!

 فرزند سبب جدایی زن و شوهر میشود؟!!

صحبت در مورد فرزند و وظایف او در دوران بارداری می تواند نقش بسیار به سزایی در این میان داشته باشد. یکی از وظایف مهم زن در این زمان، اطمینان دادن به همسرش است

 

احساس بیهودگی و دلسردی

بعد از فارغ شدن مادر، پدر این احساس را دارد که اصلی ترین نیاز و مشغله نوزاد خوردن است و این مادر است که با شیردادن خود می تواند این نیاز او را برطرف و نوزاد را آرام کند. دانستن این مطلب در برخی از مردان سبب افسردگی و دلسردی می شود و جمله‌ای که اکثر آنها با خود تکرار می کنند این است که من چه کاری می توانم برای فرزندم انجام دهم؟ و از آنجا که تمام توجه مادر به ویژه در ماه نخست به فرزندش جلب می شود، مرد احساس می کند جایگاهش را در این رابطه عاطفی از دست داده است. از سوی دیگر، سینه زن نه تنها نماد زنانگی و مادری است بلکه اندامی جنسی است و با آغاز شیردهی احساسات جنسی مرد دچار اختلال می شود. برای مردان دیدن همسرشان که با موجودی دیگر لذت می برد کمی ناراحت‌ کننده است. به همین دلیل است که برخی زنان یا به فرزندشان شیر نمی دهند یا این کار را در اتاقی جدا دور از چشم همسر انجام می دهند. به هر حال نوع رفتار مرد در برابر شیردهی به تربیت، تاریخ خانوادگی، تصویر ذهنی از اندام زن و مادر خود و... بستگی دارد.

 

چگونه پدر را در شیردهی دخالت دهیم؟ 

صحبت در مورد فرزند و وظایف او در دوران بارداری می تواند نقش بسیار به سزایی در این میان داشته باشد. یکی از وظایف مهم زن در این زمان، اطمینان دادن به همسرش است که فرزند آنها سبب جدایی و فاصله گرفتن آنها از هم نخواهد شد.

یکی از کارهایی که از سوی روان‌شناسان توصیه می شود شرکت مرد همراه زن در کلاس‌های آموزش شیردهی است. آگاهی پیداکردن از اهمیت شیردهی و نقش شیر مادر در سلامت کودک تا حد زیادی مانع از مخالفت مرد با شیردهی و افسردگی او می شود. نکته دیگر اینکه نباید شیردهی را به دور از چشم مرد به ویژه در هفته نخست بعد از زایمان انجام داد تا مرد با سختی هایی که مادر می کشد نیز آشنا شود و به شما به خاطر کاری که انجام می دهید افتخار کند. مادر نیز باید هنگام نیاز از همسرش طلب کمک کند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات