top
طب سوزنی تاثیری دارد؟

طب سوزنی تاثیری دارد؟

طب سوزنی تاثیری دارد؟

طب سوزنی یکی از محبوب ترین درمان های جایگزین برای افزایش باروری به شمار می رود. طب سوزنی براساس یک سیستم دارویی و سنتی چینی می باشد که به ۳۰۰۰ هزار سال قبل بر می گردد. در این روش سوزنهای نازک و کوچک را به نقاط مختلف بدنتان فرو می کنند تا عدم تعادل یا نابرابری در انرژی یا  "چی" (در طب سنتی چینی به انرژی چی Chi می گویند) را اصلاح  کنند. همچنین در داخل و بیرون بدن و درون راههای که به آنها کانالهای انرژی می گویند "چی" جریان دارد. متخصصین طب سوزنی معتقدند حدود ۵۰۰ نقطه طب سوزنی در بدن وجود دارند که تحریک آنها با سوزن های کوچک باعث به جریان افتادن انرژی می شود. طب سوزی برای درمان اضطراب، آکنه، کمردرد، تهوع و طیف وسیعی از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

طب سوزنی چگونه باعث باروری می شود؟

هدف طب سوزنی ایجاد تعادل مجدد جریان انرژی در بدن تان و آماده کردن آن برای باروری است. شورای طب سوزنی بریتانیا بر این باور است که طب سوزنی با انجام چهار کار بسیار مهم باعث افزایش باروری زنان می شود.

- عملکرد هورمون ها را تنظیم می کند.

- جریان خون به تخمدان و رحم را افزایش داده و باعث آرامش ماهیچه ها می شود که این مسئله خود باعث افزایش شانس کاشت جنین می شود.

- با علل سندرم تخمدان پلی کیستیک مقابله می کند که این سندروم یکی از عامل شایع ناباروری محسوب می شود.

- به طور کلی باعث ازبین بردن استرس و  ایجاد آرامش تان می شود.

 

آیا طب سوزنی مورد تأیید جامعه پزشکی می باشد؟

بسیاری از پزشکان در باره ی درمان ناباروری توسط طب سوزنی مردد هستند و می گویند شواهد عملی بسیار کمی مبنی بر درمان ناباروری توسط طب سوزنی وجود دارد. اما عده ای نیز معتقدند که طب سوزنی با تحریک عصب و بافت های عضلانی و همچنین از بین بردن استرس و ایجاد آرامش باعث افزایش باروری می شود. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد زمانی که از طب سوزنی استفاده می شود میزان باروری در طی لقاح آزمایشگاهی افزایش می یابد. اما این مسئله زمانی صحت دارد که طب سوزنی در همان روزی که جنین در رحم کاشته می شود انجام شود.

 

طب سوزنی و درمان ناباروری

طب سوزنی از درمان های محبوب و مشهور برای درمان ناباروری شناخته می شود. در بسیاری از کلینیک هایی که لقاح آزمایشگاهی در آنها انجام می شود، متخصصین طب سوزنی نیز کار می کنند. همچنین بسیاری از این کلینیک ها برای درمان ناباروری، بیماران خود را به متخصصین طب سوزنی ارجاع می دهند. از آنجاییکه تحقیقات انجام شده هر دو روش را تأیید می کنند و انجام آن ها نیز بی خطر می باشد، انجام طب سوزنی برای درمان ناباروری می تواند نتیجه بخش باشد. متخصصین طب سوزنی تاریخچه ی پزشکی تان را برای مشاهده ی جزئیات چرخه قاعدگی تان و نتایج آزمایشات باروری تان با دقت بررسی می کنند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات