top
گاز معده ،مقصر اصلی غذا است!

گاز معده ،مقصر اصلی غذا است!

گاز معده ،مقصر اصلی غذا است!

در بیشتر موارد گاز معده‌ای که کودکان نوپا دفع می‌کنند، طبیعی است. نوزادان و کودکان نوپا به همان دلایلی که بزرگسالان گاز معده دفع می‌کنند، این کار را انجام می‌دهند و مقصر اصلی غذا است!

کودکان نوپا به‌طور منظم در حال امتحان کردن غذا‌هایی هستند که برایشان جدید است و انواع مواد غذایی مختلف را می‌خورند. بنابر‌این اگر فرزندتان گاز معده زیادی دفع می‌کند، سعی کنید به یاد بیاورید او چند ساعت پیش چه خورده است؟ این یک فرصت خوب است که کاری برایش انجام دهید.

اگر بدن فرزندتان کاملا یک غذا را جذب نمی‌کند، مانند لاکتوز در محصولات لبنی یا شکر در یک نوشیدنی شیرین، آن تا آخر روده بزرگ می‌رود و توسط باکتری‌ها تخمیر می‌شود. این گاز می‌تواند باعث درد شکم، اسهال، حالت تهوع یا استفراغ شود. اما همان‌طور که فرزندتان رشد می‌کند، بدنش بهتر از قبل می‌تواند غذا‌های مختلف را تحمل و هضم و جذب کند.

یکی از دلایل دیگری که به نظر می‌رسد کودکان نوپا گاز معده بیشتری نسبت به دوره نوزادی خود دفع می‌کنند این است که دارند کنترل روده خود را به دست می‌گیرند. آنها ممکن است گاز بیشتری را طبق عادتشان نگه دارند و آن را جمع کنند، بنابر‌این زمانی که آن را دفع می‌کنند کاملا آشکار می‌شود! همچنین گاز معده زیاد می‌تواند نشانه بسیاری از مسائل باشد که به دقت و توجه بیشتری نیاز دارند. بنابر‌این اگر گاز معده کودکتان بوی خیلی بدی دارد و حرکات روده‌ای منظمی ندارد، شما باید به یبوست مشکوک شوید.

 

اگر گاز معده برای کودکتان دردناک است، به ویژه اگر او از حساس بودن شکمش شکایت می‌کند، با پزشک او تماس بگیرید تا مطمئن شوید او مبتلا به عدم تحمل لاکتوز، آلرژی‌های غذایی یا مشکلات جدی دیگری نباشد. البته لازم نیست بیش از حد نگران شوید اما ارزش دارد که با یک تماس تلفنی از نگرانی خلاص شوید!

حتی اگر به نظر نمی‌رسد که کودکتان از این مشکل ناراحت باشد، اگر گاز معده او به یک مزاحم واقعی و مایه خجالت تبدیل شود، شاید شما بخواهید با پزشک او تماس بگیرید. همیشه فرصتی برای درمان هست، هرچند، آن گاز معده نشانه یک مشکل خاص نیست و شما تنها باید آن را تحمل کنید!



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات