top
تنبیه کردن جلوی شب ادراری را می گیرد!

تنبیه کردن جلوی شب ادراری را می گیرد!

تنبیه کردن جلوی شب ادراری را می گیرد!

دروغ شماره یک: بچه های تنبل دچار شب ادراری می شوند 

واقیعت: دستگاه ادراری بچه های کوچکتر از  7 سال هنوز به تکامل لازم نرسیده تا بتواند جلوی شب ادراری را بگیرد. بچه هایی که دچار این مشکل هستند، تنبل نیستند، فقط مثانه کوچکتری دارند، نمی توانند خودشان را در تمام طول شب نگه دارند و هنوز آنقدر آگاه نیستند که بتوانند ضرورت بیدار شدن از خواب برای ادرار کردن را درک کنند. 

 

دروغ شماره دو: تنبیه کردن جلوی شب ادراری را می گیرد 

واقیعت: کودکی که شب ها رختخوابش را خیس می کند کنترلی روی این اوضاع ندارد و تنبیه کردن او درست مثل این است که بخواهید کسی را برای عطسه کردن شماتت کنید! تنبیه کردن کودک شب ادرار عزت نفسش را خدشه دار می کند و باعث می شود احساس کند شما را ناامید کرده است. 

 

دروغ شماره سه: شب ادراری فقط ناشی از استرس است 

واقعیت: استرس تنها عاملی نیست که می تواند منجر به شب ادراری شود. دلایل اصلی این اتفاق شامل تاخیر در تکامل مثانه، کوچک بودن مثانه، ژنتیک و خواب بسیار عمیق است. 

 

دروغ شماره چهار: اغلب بچه هایی که دچار شب ادراری هستند، یک مشکل جدی پزشکی دارند 

واقعیت: شب ادراری در کودکان زیر شش سال معمولا جایی برای نگرانی ندرد چون بچه هنوز دراین سن نتوانسته کنترل کامل ادرارش را به دست بیاورد اما اگر طی شش ماه گذشته فرزندتان هرگز رخت خوابش را خیس نکرده و حالا یک دفعه دچار شب ادراری شده باید با پزشک مشورت کنید. 

 

دروغ شماره پنج: خوردن دارو درمان قطعی شب ادراری است

واقعیت: در اغلب موارد دارو آخرین راه لی است که برای رفع مشکل شب ادراری کودکان در نظر گرفته می شود. بهترین راه حل این است که والدین خونسردی و آرامش خودشان را حفظ کرده و صبر کنند تا دستگاه ادراری فرزندشان تکامل لازم را پیدا کند. البته اگر فکر می کنید دلیل شب ادراری کودکتان یک مشکل جدی پزشکی است و نیاز به درمان های خاص دارد هر چه سریع تر با پزشک مشورت کنید.

 

دروغ شماره شش: دلیل شب ادراری در همه کودکان مشترک است 

واقعیت: اگر زودتر از موعد فرزندتان را از پوشک گرفته باشید ممکن است این اتفاق افتاده باشد، اما اگر طی چهار هفته گذشته همه شب ها خشک بوده و حالا یک دفعه رختخوابش را خیس کرده باید دنبال علت واقعی مشکل باشید. 

 

دروغ شماره هفت: بچه های شب ادرار قبل از خواب زیاد آب می خورند

واقعیت: اگرچه نوشیدن بیش از دو لیوان آب دو ساعت قبل از خوابیدن می تواند باعث تشدید شب ادراری شود، اما در اغلب موارد نوشیدن مایعات دلیل اصلی شب ادراری در کودکان نیست. 

 

دروغ شماره هشت: شب ادراری نشان می دهد آموزش توالت رفتن درست انجام نشده است

واقعیت: شب ادراری ناشی ازعدم آموزش صحیح مهارت توالت رفتن به کودک نیست و والدین نباید خودشان را برای آموزش غلط یا فرزندشان را برای عدم یادگیری درست سرزنش کنند. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات