top
درمان سرماخوردگی های مکرر

درمان سرماخوردگی های مکرر

درمان سرماخوردگی های مکرر

نقش گیاه درمانی

برخی از گیاهان دارویی به منظور بازگشت تعادل به بدن تجویز می شوند و برخی نیز نقش آنتی بیوتیک و ضد ویروس داشته و در کودکانی تجویز می شوند که بیماری غیر قابل کنترل به نظر می رسد مثل کودکان مستعد آسم و عفونتها. در تمام کودکان استفاده از گیاهانی که تعادل را برمی گردانند مفید است. وقتی کودک رنگ پریده است و از سرما می لرزد گیاهان تأمین کننده حرارت بهتر از هر آنتی بیوتیک و ضد ویروسی می توانند به رفع علائم کمک کرده و سلامتی را به بدن باز گردانند. وقتی کودک تب افزایش یابنده دارد، گیاهانی که با افزایش تعریق به خنک شدن بدن کمک می کنند سریع ترین بهبودی را ممکن می سازند. البته پزشکانی که با روشهای گیاه درمانی به مداوا می پردازند باید متوجه شرایط بدنی کودک باشند که آیا توان مقابله با بیماری بدون تجویز آنتی بیوتیک را دارد یا نه.

 

بطور خلاصه اکثر بیماریهای ساده و خفیف برای کودکان مفید بوده و تلاش برای متوقف کردن آنها درست نیست مگر اینکه خطر افزایش عامل بیماریزا بطور جدی مطرح باشد. در ضمن بهتر است بیماری تا زمانی که عوامل مساعد کننده آن اصلاح شوند ادامه یابد. مثلاً آبریزش بینی و پوست متورم در سرماخوردگی  سبب دفع رطوبت اضافی بدن شده و یا تب به برقراری تعادل گرما - سرما کمک می کند. البته برخی از عوامل بیماریزا مثل ویروس Ebula نیز وجود دارند که بدن مصونیتی در برابر آنها نداشته و بیماریهای کشنده ایجاد می کنند. وقتی برای اولین بار سرماخوردگی میان اقوام اسکیمو رواج یافت سبب بروز مرگ و میر فراوانی شد چراکه این افراد با ویروسی کاملاً جدید مواجه شدند. در این مواقع طب ارتودوکس واقعاً کارآمد می باشد.

 

تقویت سیستم ایمنی

اگر کودک دچار عفونتهای خفیف مکرر گردد، حتماً اختلالی در سیستم ایمنی وجود دارد که تقویت آن را ایجاب می کند. در مورد کودکانی که انرژی کافی برای حفظ سلامت در اختیار ندارند باید علاوه بر تقویت سیستم ایمنی به تقویت جسمی کودک نیز پرداخته شود تا هر گونه اختلالی بر طرف گردد. مشاهده گردیده که با تقویت جسمانی کودک، سیستم ایمنی نیز بدون نیاز به تقویت کننده هایی مانند اکیناسه Echinacea angustifolia تقویت می گردد. این مسئله به صورت بالینی بسیار حائز اهمیت می باشد که هدف از پیشگیری تنها تقویت سیستم ایمنی نیست بلکه حفظ بدن در شرایط متعادل می باشد. به گونه ای که امکان بروز بیماری نباشد و یا در صورت بروز بسیار ملایم ظاهر گردد. هدف از درمان، کشتن عامل بیماریزا نیست بلکه به حداقل رساندن علائم ناخوشایند بیماری و سرعت بخشیدن به فرایند اصلاح اختلال موجود است.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات