top
توجه کنید!

توجه کنید!

توجه کنید!

1. سینه شما شیر خواهد داشت و مسلما شیر کافی برای بچه تولید می کند

هرگز اجازه ندهید هیچکس غیر از این را به شما بگوید. جملاتی نظیر «می خواستم خودم به بچه ام شیر بدهم ولی هیچ وقت شیر نداشتم» یا «سینه ام شیر کافی تولید نمی کرد» فقط موجب ناراحتی شما خواهند شد. قبل از هر چیز باید بدانید که سینه های شما بعد از چند روز شیر خواهند داشت. خیلی به ندرت ممکن است خلاف این روند رخ دهد. اگر شما به طور مرتب با اطمینان از اینکه بچه هر چه مقدار شیری که نیاز دارد را دریافت می کند، به او شیر ندهید، سینه شما نمی تواند تولید شیرکافی برای بچه را یاد گیرد. هر چه بیشتر به او شیر دهید، شیر بیشتری در سینه های شما تولید می شود و سریعتر زردی از سیستم بدن بچه خارج می شود. نگران این نباشید که نمی توانید به همان اندازه که از روی شیشه میزان شیر خوردن بچه را می بینید، بفهمید که چه اندازه بچه از شیر شما خورده است. اگر وزن او بیشتر می شود و ادرار می کند و شکمش به اندازه کافی کار می کند، یعنی همه چیز خوب پیش می رود.

 

2. برنامه و ساعت شیردادن برای بچه تعیین نکنید

برنامه ریزی ها  برای بزرگسالان هستند، نه بچه ها. بچه خودش به شما می فهماند که چه موقعی گرسنه شده است. بچه شما در روزهای بعد از تولد فقط چیزهای محدودی از شما می خواهد. اینکه او را نگه دارید، او را عوض کنید و اینکه شکمش پر باشد. پس چرا باید جلوی تغذیه او را بگیرید؟ بعضی ها فکر می کنند که بیدار کردن بچه ای که خوابیده و شیر دادن به او ممکن است خواب او را در طول شب طولانی تر کند. اما این کار معمولا بی فایده است. چرا که بچه خودش بعد از مدتی بهر حال از خواب بیدار می شود.

 

3. خواب به بدن شما بر می گردد

وقتی که شما و بچه یاد بگیرید که چطور می توانید در حالت خوابیده به او شیر بدهید، خواب شما تنظیم خواهد شد. در این شرایط مجبور نیستید که به طور کامل از خواب بیدار شوید. ضمن اینکه در پروسه شیر دادن ساختاری وجود دارد که به مادر اجازه می دهد بلافاصله بعد از اینکه به بچه شیر داد، دوباره خوابش ببرد.

 

4. شیر مادر موجب درمان و بهبود هر چیزی است

شیر مادر را روی هر زخم کوچکی بگذارید، خیلی زود بهبود می یابد و عفونت نمی کند. وقتی سرما خورده یا بیمار هستید، به بچه شیر دهید و بچه بیمار نمی شود. اگر هم مریض شود، بیماری او بسیار خفیف خواهد بود. هر ویروسی که شما با آن در تماس هستید، بدن شما با آن مبارزه می کند و بیمار نمی شوید. بدن شما پادتن هایی برای شیر تولید می کند که بچه آنها را دریافت کرده و مانع از مریض شدن او می شود. بنابراین جای شگفتی نیست که بچه هایی که بیشتر شیر مادر خورده اند، کمتر مریض می شوند. وقتی احساس کمی مریضی می کنید، کمی از شیر خود با دستگاه بدوشید و آن را با قهوه بنوشید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات