top
آنقدر دندان دارد که مسواک بزند؟

آنقدر دندان دارد که مسواک بزند؟

آنقدر دندان دارد که مسواک بزند؟

با گذشتن اولین سال تولد ، بچه ی شما گریختن از زیر بار رفتن به رختخواب را آغاز می کند . در اینجا شما باید جدی برخورد کنید و محکم باشید .

 

فرار بچه از خواب بعد از ظهر و مقاومت در برابر خوابیدن

مواقعی پیش می آید که بچه ممکن است تمام مدت خواب بعد از ظهرش را گریه کند و یا شب هنگام یک ساعت بعد از گذاشتن در رختخوابش گریه را ادامه دهد . اگر تا هنگام خواب حالش خوب بوده و مشکلی نداشته و به نظر نمی رسد که مریض باشد ، به او توجه نکنید! چون اگر یکبار تسلیم شوید و بگذارید بیدار بماند برای خود دردسر درست کرده اید ولی اگر سفت و سخت سر حرفتان بایستید و به سرو صدا کردن اش اهمیت ندهید ، این دوران مقاومت خیلی طول نخواهد کشید و بعد از چند شب تمام می شود .

نکته : اگر مدت گریه کردنش طولانی شد گاهی به او سر بزنید .

 

بیدار شدن در طول شب

کودک ممکن است بعد از یک روز فعال و پر جنب و جوش ، شب از خواب بپرد و گریه کند . اگر این اتفاق افتاد به او سر بزنید تا خیالتان راحت شود که از تخت نیفتاده یا دست و پایش بین نرده های تخت گیر نکرده و یا مریض نشده باشد . بعد اگر اشکالی وجود نداشت بغلش کنید . به او اطمینان بدهید که شما و پدرش در نزدیکش هستید و بگویید که به تختخوابش برگردد .

خواب دیدن های بچه ممکن است سبب شود که چند بار در شب از خواب بیدار شود . این دیگر بستگی به خود شما دارد که محکم باشید و قانعش کنید که به تخت برگردد و بخوابد ولی او را راه نبرید و تکان ندهید ، یا با خود به رختخواب نبرید . ممکن است جدی بودن پدر در اینگونه موارد قانع کننده تر باشد و بچه را مطمئن کند که هیچ چیز او را نخواهد آزرد .

 

او باید به حضور شما اطمینان داشته باشد.

در طول روز و در زمان بیداری ، بچه عاشق این است که خود را یک فرد مستقل نشان دهد ، ولی بسیار به شما متکی ست . مثلا در حال انجام کار با سرعت به جایی که شما هستید سر می زند که ببیند آیا هستید یا نه ! و اگر از برابر چشمش دور شوید گریه سر می دهد . البته این کار بچه گانه ، ممکن است علاقه و سعی او را برای کسب استقلال لوس کند اما بدین معناست که بچه می خواهد امنیت خود را بسنجد . آزادی را دوست دارد ولی در ضمن میخواهد شما هم حضور داشته باشید .

 

آموزش توالت رفتن

آموزش توالت رفتن نیز چون مراحل دیگر رشد مستلزم آن است که بچه آنقدر بزرگ باشد که چه از نظر فکری و چه از نظر جسمی آمادگی پذیرش این مرحله را داشته باشد . مادربزرگها عقیده دارند که بچه از شش ماهگی می تواند این مرحله را شروع کند ، ولی می دانیم که بچه تا رسیدن به ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی نه از نظر عقلی و نه از نظر جسمی هنوز قدرت کنترل مثانه و روده اش را ندارد . به همین علت نباید عجله کرد .

 

آنقدر دندان دارد که مسواک بزند ؟

بین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی که کودک دندان در می آورد، وقت شروع مسواک زدن است . یک مسواک کوچک و نرم برایش بخرید . بگذارید اول با نگاه کردن به نحوه ی مسواک زدن خود شما این کار را یاد بگیرد . در این مورد خیلی با او ملایم باشید و این کار را به او تحمیل نکنید . خوردن کمی آب، غذا را از لثه و دندان بچه می برد ولی به اندازه ی مسواک موثر نیست .

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات