top
تهیه لباس مناسب برای کودک

تهیه لباس مناسب برای کودک

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: اگر شما هم به تازگی صاحب فرزند شده باشید یا کودکتان یکی دو ساله باشد هنگام خرید لباس برای دلبندتان ممکن است به فکر بیفتید که باید چطور لباسی مناسب، راحت و سلامت برایش انتخاب و تهیه کنید؛ در این بین سلیقه و علاقه کودکان نیز گاهی دردسرساز می شود. در این چگونه راهنمایی هایی برای خرید لباس کودک برایتان آورده ایم.

تهیه لباس مناسب برای کودک

1- در خرید لباس مناسب کودک باید حساسیت بیشتری به خرج داد؛ چرا که بدن کودکان نسبت به بزرگسالان حساس تر است و در برابر نوع پارچه ای که با پوست تماس دارد، واکنش نشان می دهد و همین آسیب پذیری باعث می شود که در صورت تماس با هر گونه جنس مصنوعی یا آلوده، دانه های ریز قرمز رنگی روی پوست بدنشان ظاهر شود. به عنوان یک توصیه ی کلی سعی کنید لباسی که بر تن کوچولوی خود می کنید از جنس پنبه یا کتان باشد.
لباس های پشمی در صورتی که به طور مستقیم با پوست کودک تماس پیدا کنند ممکن است حساسیت ایجاد نمایند.
بافت لباس کودک بسیار حائز اهمیت است. کودکان معمولا مواد نرم مانند ابریشم، مخمل یا خز را دوست دارند.

 

2- تنوع رنگ و کیفیت هنگام انتخاب لباس مناسب کودک بسیار مهم است. رنگ های شاد

و شفاف و زنده، ذوق و شوقی بیشتر برای کودک ایجاد می نماید و باید رنگ لباس کودک با روحیه ی لطیف او هماهنگ باشد. کودک لباس را به دلیل رنگ های شاد و جذاب آن دوست دارد. او درباره ی تناسب رنگ لباس و اینکه آیا چنین رنگی به او می آید یا خیر چیزی نمی داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس هایی با رنگ های مختلف و ناهماهنگ انتخاب کند. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند. از طرف دیگر در لباس کودک الزاما باید از رنگ هایی کاملا بهداشتی و استاندارد استفاده کرد تا سلامت کودکان تضمین شود. در صورت بروز هر گونه اختلال در پوست کودک با پزشک مشورت کنید تا علاوه بر درمان به موقع، علت حساسیتی که موجب ایجاد مشکل شده است را دریابید.

چگونه لباس مناسب برای کودک تهیه کنیم

3- در خرید کلاه باید دقت کافی به خرج دهید. کلاه ضدآب همان گونه که نمی گذارد آب وارد شود، امکان تبخیر رطوبت و تبخیر سطحی پوست را نیز کم می کند؛ ضمن اینکه اساسا کودک نیازی به این کلاه ها ندارد. استفاده از این کلاه ها در عرض چند ساعت باعث عرق کردن سر کودک و برداشتن آن باعث سرماخوردگی است. کلاه های بافتنی بسیار مناسب بوده و برای برف ایده آل هستند. یک کلاه خوب باید علاوه بر محافظت از سر و گوش ها، از گردن نیز در برابر سرما محافظت کند. اگر کلاه دارای گردن گیر و پوشش گوش نیست برای حفاظت از گردن و صورت و گوش کودک از شال استفاده کنید.

 

چگونه لباس مناسب برای کودک تهیه کنیم
 

4- دکمه های رنگی و شکل های برجسته ی دوخته شده به لباس کودک بر علاقه ی کودک به لباس می افزاید. کودک به این گونه چیزها بیش از مدل لباس اهمیت می دهد.

 

چگونه لباس مناسب برای کودک تهیه کنیم
 

5- بچه ها معمولا دوست دارند لباس هایشان از نظر رنگ و مدل مشابه رنگ لباس دیگر همبازی هایشان باشد چرا که نمی خواهند متفاوت از دیگران به نظر برسند.

چگونه لباس مناسب برای کودک تهیه کنیم

 

6- کودک دوست دارد لباس مورد علاقه ی خود را چند بار پشت سر هم بپوشد. در چنین مواردی او را راحت بگذارید و به او اصرار بر پوشیدن لباس دیگری به سلیقه ی خودتان نکنید.

چگونه لباس مناسب برای کودک تهیه کنیم
 

7-کودک تفاوت میان لباس ارزان و گران قیمت را درک نمی کند. بنابراین والدین نباید در صورت داشتن پول کافی، در خرید لباس های گران قیمت برای کودک خود اصرار ورزند؛ در عوض شاید بهتر است این پول در موارد دیگری از قبیل هزینه های آموزشی کودک در کلاس های گوناگون و مورد علاقه اش خرج کنند.
منظور از نخریدن لباس های گران قیمت لباس هایی است که هزینه هایی بالاتر از اقتصاد خانواده را طلب می کنند.

منبع:phow.ir



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات