top
چرا بدخوابی به سراغ کودکان می‌آید؟

چرا بدخوابی به سراغ کودکان می‌آید؟

چرا بدخوابی به سراغ کودکان می‌آید؟
در کودکان بالای چهار ماه که بعد از بیدار شدن و در آغوش گرفته شدن، بلافاصله آرام می‌شوند، این بدخوابی، نوعی امتیاز گرفتن از والدین محسوب می‌شود؛ خوردن غذا‌هایی با کالری بالا مانند شکلات، کودک را دچار بدخوابی می‌کند  باید سعی کنیم کمتر از این قبیل خوراکی‌ها به کودک بدهیم.
 این حالت باعث می‌شود که کودک، خواب منقطع و ناآرامی داشته باشد؛ در کودک و بیماری‌های جسمانی از جمله بیماری‌های تیروییدی و بعضی اختلالات خونی هم ممکن است اختلال خواب تولید کنند.
بچه‌ها در سنین سه تا 6 سالگی، دچار اضطراب‌هایی می‌شوند که مشکلات خواب را در پی دارد و معمولا برای خوابیدن، مقاومت می‌کنند.
 
 
بهترین واکنش به کودکانی که بدخواب شده‌اند
دلایل مختلفی باعث می‌شود ریتم خواب و بیداری کودکان به‌هم بخورد؛ این برهم خوردن ریتم خواب باعث می‌شود کودک  بدخلق شود و دایم نق بزند، یکی از راه‌هایی که می‌توان این وضع را اصلاح و خود و کودک‌تان را آسوده کنید این است که سعی نکنید هر ساعت از روز، او را مجبور کنید که بخوابد.
 کودک خود را عادت دهید که باید در تخت خود بخوابد و بعد از آن چراغ را خاموش کنید و بعد از آن یک داستان برایش تعریف کنید، بهتر است که یک داستان تخیلی باشد تا توجه‌اش کاملا جلب شود.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات