top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: کودک شما در این هفته شبیه چیزی ایست که در هنگام تولد می توانید ببینید ولی کمی لاغرتر است.

کودک شما چگونه تغییر می کند

در پایان این هفته جنین احتمالاً بیش از 900 گرم وزن خواهد داشت. جنین حالا تقریباً بطور کامل رشد کرده است. پوست او صورتی به نظر می رسد زیرا رگهای خونی بسیار به سطح پوستش نزدیکند. او به قدر زیادی مشغول لگد زدن است. می توانید یک شمارش میانگین لگد انجام دهید. بر پهلوی چپ خود دراز بکشید) . معمولاً پس از اینکه شما غذا خورده باشید بهترین زمان است) . سپس بررسی کنید برای احساس کردن 10 لگد یا حرکت چقدر زمان طول می کشد. این کار را برای یک هفته هر روز انجام دهید، سپس از تعداد لگدها میانگین بگیرید و آنها را با هم مقایسه کنید.

در این زمان، کودک شما به ذخیره چربی برای گرم نگه داشتن بدن خود در زمان تولد می پردازد. ریه های او در حال پرورش هستند. سیستم دفاعی او نیز در حال تقویت و آماده شدن برای زندگی خارج از رحم است. در این دوره او شروع به مکیدن انگشت شصت خود می کند که که این کار برای او بد نیست، بلکه به تقویت عضلات گونه ها و فک او کمک می کند.

کودک شما در این هفته شبیه چیزی ایست که در هنگام تولد می توانید ببینید ولی کمی لاغرتر است.

او اکنون می تواند چشمان خود را باز و بسته کند و در زمانهای مشخصی می خوابد و بیدار می شود.

هرچند ریه های او هنوز کاملا رشد نکرده است، اما در صورتی که در این زمان بطور اتفاقی نارس به دنیا بیاید، با کمک دستگاه ریه او قادر خواهد بود تنفس را انجام دهد.

-     به حرکتهای ریتمیک و منظم کودک خود دقت کنید زیرا نشانه سکسکه هایی هستند که از این به بعد ممکن است به طور معمول رخ دهند. معمولا هر بار سکسکه کودک تنها چند لحظه طول خواهد کشید و در نتیجه برای او آزاردهنده نخواهد بود؛ پس از احساس این حرکات لذت ببرید!

-     با رشد بیشتر بافت مغز اکنون مغز کودک شما بسیار فعال است.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات