top
مراقبت های بارداری در هفته سی و پنجم

مراقبت های بارداری در هفته سی و پنجم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: اگر برایتان مقدور است از همین الآن مرخصی زایمان بگیرید. اگر چه بارداری یک حالت طبیعی است ولی در هفته های آینده کار کردن می تواند برای شما دشوار باشد.

مراقبت های بارداری در هفته سی و پنجم

تورم حتی در زنانی با بارداری های بی معضل نیز رخ می دهد. در آغاز هفته ی 34 یا 35 بدن شما به تدریج شروع به باد کردن می کند. معمولاً ورم در طول روز بدتر می شود و شب هنگام در بدترین حالت خود است. برای کاستن ورم در انتهای روز، بالایی که از سطح قلب خود بالاتر قرار داده اید، صبح روز بعد ورم شما کمتر خواهد شد. اگر شما میزان وزن اضافه ی توصیه شده 5/13 کیلوگرمی را در دوران حاملگی کسب کردیده اید به طور تخمینی 5/3 کیلو گرم از آن چربی خواهد بود بدن شما بدون علت در حین بارداری شما چربی ذخیره می کند که برای تولید شیر در دوران شیردهی، نیاز به چربی کافی دارد.

اگر برایتان مقدور است از همین الآن مرخصی زایمان بگیرید. اگر چه بارداری یک حالت طبیعی است ولی در هفته های آینده کار کردن می تواند برای شما دشوار باشد.

در برخی از مادران درست بعد از تولد نوزاد علاقه شدیدی بین مادر و کودک ایجاد میشود اما در برخی دیگر مدتی طول میکشد تا مادر با سردرگم خود کنار آمده و با دنیای جدید وفق پیدا کند. که این امر بسیار بسیار طبیعی است و نباید باعث شک و تردید نسبت به خود شوید.به خود اطمینان داشته باشید این علاقه دیر یا زود ایجاد میشود.

اجازه دهید کودکتان صدای شما را بشنود.با او صحبت کنید و برایش آواز بخوانید.

پیاده روی ملایم میتواند شما را آرام سازد.

شما میبایست از مقاربت تا شش هفته پس از زایمان دوری کنید.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات