top
افسردگی در دوران بارداری

افسردگی در دوران بارداری

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: حدود 10% خانم‌ها در این دوره از بارداری خود دچار افسردگی می شوند.

افسردگی در دوران بارداری

در صورتی که احساس خوبی ندارید، نمی توانید بخوابید و یا اشتها ندارید، این حالات خود را با پزشک در میان بگذارید. حدود 10% خانم‌ها در این دوره از بارداری خود دچار افسردگی می شوند که این حالت، احتمال بروز افسردگی حاد پس از زایمان را افزایش می دهد. امروزه قرص‌های ضد افسردگی وجود دارد که برای خانم‌های باردار ضرری ندارد و می توانید با مراجعه به پزشک متخصص مصرف کنید. یوگا و مراقبه کردن نیز می تواند در جلوگیری از اینگونه افسردگی‌ها مفید باشد.

خانمی که در دوران بارداری دچار افسردگی است، شاید تصور کند تنها چیزی که ممکن است به کودکش آسیب برساند، غذایی است که می‌خورد. مطالعات امراض مسری و تحقیق بر روی حیوانات حاکی از آن است که هنگام افسردگی، بدن مواد شیمیایی سمی مانند هورمون استرس کورتیزول تولید می‌کند. ظاهراً میزان سقط جنین در زنانی که در دوران اول بارداریشان دچار افسردگی شدیدی هستند، بیشتر است. استرس در یک خانم باردار، ممکن است بر زندگی کودک در آینده نیز تاثیر بگذارد؛ به عنوان مثال ممکن است کودک بیشتر مستعد استرس شود. تحقیقاتی که روی موش‌های باردار دچار استرس انجام شده است، تفاوت‌های رفتاری را در فرزندان آن‌ها نشان می‌دهد.

ضمناً به یاد داشته باشید که عوامل ژنتیکی و همچنین محیطی، بر روی کودکتان تاثیرگذار هستند، حتی اگر او در یک خانوادهٔ صمیمی و حمایت کننده بزرگ شود. از آنجایی که مغز کودک بعد از تولد به رشد خود ادامه می‌دهد، ممکن است برای جبران تاثیرات پیش از تولد، رفتارهای جدیدی را بیاموزد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات