top
فعالیت های مهم نوزاد در هفته دوم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در هفته دوم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: نوزاد هنگامی که گرسنه است یا گونهٔ او را نوازش می‌کنید، دهانش را باز و بسته می‌کند...

فعالیت های مهم نوزاد در هفته دوم تولد

مکیدن و بازتاب گونه:

نوزاد هنگامی که گرسنه است یا گونهٔ او را نوازش می‌کنید، دهانش را باز و بسته می‌کند و دنبال سینهٔ شما یا سر شیشهٔ شیرش می‌گردد. حتی وقتی که هیچ غذایی در دسترس او نیست، برای آرام کردن خود شروع به میک زدن می‌کند.

قدم برداشتن:

نوزادتان را به طور ایستاده بلند کنید، در حالی که پا‌هایش با زمین فاصله داشته باشد. شروع می‌کند به حرکت دادن پا‌هایش به شکلی که گویی تلاش می‌کند راه برود (خیلی زیبا است!)

 پاسخ مورو یا از جا پریدن:

اگر نوزادتان را ناگهان به عقب خم کنید، به سرعت دست‌هایش را به سمت بالا پرتاب می‌کند. ظاهراً می‌خواهد مانع از افتادن خود به زمین شود. همچنین هنگامی که صدای بلندی می‌شنود یا حرکات ناگهانی را مشاهده می‌کند. حتی ممکن است موقع چرت زدن ناگهان از جا بپرد، بنابراین خوب است با قنداق کردن او دست‌هایش را محکم در کنارش قرار دهید. این کار به او کمک می‌کند که راحت‌تر بخوابد.
 

جمع کردن انگشت پا:

کف پای او را نوازش کنید. می‌بینید که انگشتان پایش را جمع می‌کند و وقتی روی پایش را نوازش می‌کنید، انگشتان پایش را از هم باز می‌کند.
 

گرفتن:

وقتی انگشتتان را در دست او قرار می‌دهید، ناخودآگاه انگشت‌های کوچکش را دور انگشت شما می‌پیچد.
 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات