top
قنداق کردن نوزاد

قنداق کردن نوزاد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: میتوانید با قنداق کردن نوزاد و القای احساس امنیت به او، وی را آرام کنید.

قنداق کردن نوزاد

بچه ی شما در بازوان شما بیش از هر جای دیگری احساس ایمنی می کند به هر حال شما می توانید با قنداق کردن وی و القای احساس امنیت به او، وی را آرام کنید. پتوی سبک نخی را به شکل الماس بگسترانید و گوشه بالایی آن را به پایین تا کنید و بچه را در حالت طاقباز (صورت رو به بالا) با قرار گرفتن سرش بر قسمت تا شده روی پتو بگذارید، گوشه چپ را روی بدن بچه بپیچید و دنباله اش را زیر او از روی باز رویش بپیچید. گوشه پایینی پتو را روی پاهایش بیاورید و به طرف قفسه سینه اش بالا بکشید. سپس گوشه راست را دور بچه بپیچید، دنباله گوشه راست را زیر پهلوی او قرار دهید، نیازی به سنجاق کردن آن نیست. شما شاید احساس کنید که دارید یک ساندویچ می پیچید، اما چنانچه این کار گریه های بچه ی شما را آرام می کند این کار را بکنید.

توجه : هرگز بچه قنداق شده را روی شکمش نگذارید تا به خواب برود، زیرا ممکن است در صورتی که نتواند سرش را بچرخاند در تنفس به زحمت بیفتد. همچنین او را سراسر روز در قنداق نگه ندارید، زیرا وی نیاز دارد دست ها و پاهایش را حرکت دهد و عضلاتش را به کار اندازد.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات