top
نکات مهم در سلامتی و آرامش مادر

نکات مهم در سلامتی و آرامش مادر

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: هر چه شما از هر دو جنبه فکری و جسمی سالم تر باشید، بهتر قادر خواهید بود مراقبت از کودک خود را بعهده گیرید.

نکات مهم در سلامتی و آرامش مادر

در هفته ی پنجم الیتام و بهبودی بیشتری حاصل می شود. محدوده ی مهبلی یا بریدگی سزارین بهتر شده اند. اگرچه احساس متفاوت نسبت به آنچه پیش از حاملگی حس می شد، ادامه خواهد یافت. با گذشت زمان به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت. در طول 5 هفته ی گذشته، شما در کمک به التیام بدن خویش، مراقبت از بچه ی خود اتخاذ الگویی خوب برای شیردهی و سعی در قدری خوابیدن موفق بوده اید. این همه کار وقت اندکی برای شما باقی می گذارد، اما داشتن وقت برای رسیدگی به خودتان اهمیت دارد. کاری لذت بخش انجام دهید. بی ارتباط با بچه برای پیاده روی دیدار از یک دوست یا خوردن ناهار. ممکن است برای شما سخت باشد تا از بچه ی خود دور باشید ولی اختصاص زمانی به خویشتن برای سلامت عاطفی شما مهم است. هر چه شما از هر دو جنبه فکری و جسمی سالم تر باشید، بهتر قادر خواهید بود مراقبت از کودک خود را بعهده گیرید. هر روز وقتی را برای خود بوجود آورید ... روی خود تمرکز کنید.

پریود شما باز می گردد : نداشتن پریود یکی از مسائل عادی حاملگی و تازه مادر شدن است، اما این نیز باید به پایان برسد. چنانچه شما بلافاصله پس از وضع حمل شیردهی با شیشه را شروع کرده باشید، قاعدگی 1 تا 3 ماه بعد از سر گرفته می شود. برای مادران شیرده دامنه گسترده تر است پریود شما شاید هنگامی تا به شیر دادن اشتغال دارید مجدداً شروع شود، خلاصه اگر شما باشید خشک مکمل فراهم می آورید. یا شاید تا زمانی که شما بچه ی خود را از شیر جدا نکرده اید، منتظر بماند. شما تا چندین ماه پس از شیر گرفتن خود ممکن است مجدداً پریودی نداشته باشید به ویژه اگر شما منحصراً از سینه شیر می دهید. چنانچه فکر می کنید باید پریود شوید ولی نمی شوید به پزشک خود تلفن کنید.

مشکلات داخلی شما :

 شاید هنوز هم بعضی اوقات به هنگام دفع مدفوع درد داشته باشید. اگر یبوست دارید، مصرف آب را افزایش دهید و غذای پرفیبر اضافی نظیر غلات سبوس دار میوه و سبزیجات بخورید. بدون تایید پزشک خود از داروها. مسهل ها و شیاف ها استفاده نکنید. بی اختیاری جزئی در ادرار کردن ممکن است برای چندین هفته ادامه یابد اگرچه به طور پایدار اصلاح خواهد شد. بعضی اوقات پس از زایمان عفونت مجاری ادرار تولید می شود چنانچه احساس می‌کنید متناوباً نیز نیاز به دفع ادرار دارید اگر متوجه خون در ادرار خود شدید یا چنانچه درد یا سورشی را در حین ادرار کردن تجربه کردید به پزشک خود تلفن کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات