top
بهبود خواب نوزاد در هفته هفتم تولد

بهبود خواب نوزاد در هفته هفتم تولد

 بهبود خواب نوزاد در هفته هفتم تولد

در این هفته نوزادتان شب‌ها بیشتر می‌خوابد. حتی ممکن است به مدت ۵ تا ۶ ساعت مداوم بخوابد. در این زمان حتی اگر نیم ساعت به زمان خواب او اضافه شود، نعمت بزرگی است. برای اینکه به او کمک کنید تا مدت زمان بیشتری بخوابد:

  •  ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از زمان رفتن به رختخواب، به او شیر بدهید. نوزادانی که درست بعد از خوردن شیر می‌خوابند، به خوبی نوزادانی که زمان کمی برای هضم غذا بیدار بوده‌اند، نمی‌خوابند.
  • یک کار را به شکل عادت قبل از خواب درآورید. یک حمام گرم، خواندن کتاب با هم، آواز خواندن و بوسیدنِ هم قبل از خواب، نه تنها راه شیرینی برای گذراندن زمان با او را فراهم می‌کند، بلکه به او این واقعیت را خاطر نشان می‌سازد که دیگر وقت خواب فرا رسیده است. به علاوه نوزادان مخلوقات عادت‌پذیری هستند، بنابراین وجود روال عادی مطمئن، به او کمک می‌کند که بداند بعد از انجام این کار نوبت چه چیزی است.
  • اگر شب از خواب بیدار شود، اما وقت شیر دادن به او نرسیده باشد، سعی کنید او را بدون اینکه از رختخوابش جدا کنید، آرام کنید. وقتی پشتش را مالش می‌دهید یا برای او لالایی می‌خوانید، متوجه می‌شود که شما پیش او هستید. اما این توانایی را در خود ایجاد می‌کند که خودش به خواب برود.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات