top
واکسن‌های 8 گانه چیست؟

واکسن‌های 8 گانه چیست؟

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: واکسن آنولوانزا به نوزادان بالای ۶ ماه زده می‌شود تا در جلوگیری از مبتلا شدن به آنفلوانزا در روزهای سرد زمستان کمک کند.

 واکسن‌های 8 گانه چیست؟

DTAP  : که بیشتر به نام واکسن دیفتیری، کزاز و سیاه سرفه (خروسک) شناخته می‌شود. کودک شما تا ۶ سالگی، ۵ بار این واکسن را دریافت می‌کند و بعد از آن هر ۱۰ سال یک بار واکسن یادآوری را دریافت خواهد کرد.

IVP : که بیشتر به نام واکسن فلج اطفال شناخته می‌شود. کودک تا ۶ سالگی، ۴ بار این واکسن را دریافت خواهد کرد. و بعد از آن نیازی به واکسن یادآوری ندارد.

MMR : که بیشتر به عنوان واکسن سرخک، اریون و سرخجه شناخته می‌شود. کودک شما تا ۶ سالگی، ۲ بار این واکسن را دریافت خواهد کرد.

Var : که بیشتر به نام واکسن آبله مرغان شناخته می‌شود، یکی از جدید‌ترین واکسن‌های موجود است. نوزاد این واکسن را یک بار، بین ۱۲ تا ۱۸ ماهگی دریافت خواهد کرد.

Hibv : که بیشتر به نام واکسن باکتری کشنده‌ای به نام آنفلوانزای هموفیلوس B شناخته می‌شود. نوزاد تا ۱۵ ماهگی، این واکسن را ۴ بار دریافت خواهد کرد.

Hep B : که بیشتر به نام واکسن بیماری مزمن کبد، هپاتیت B شناخته می‌شود. نوزاد تا ۱۸ ماهگی، ۳ بار این واکسن را دریافت خواهد کرد.

PCV7 : که بیشتر به نام واکسن ذات الریه (Pneumococcal Conjugate) شناخته می‌شود، یا بیماری که منجر به مننژیت، ذات الریه، یا سایر بیماری‌ها در کودکان می‌شود. نوزادتان تا ۱۵ ماهگی، ۴ بار این واکسن را دریافت خواهد کرد.

آنفلوانزا  :  این واکسن به نوزادان بالای ۶ ماه زده می‌شود تا در جلوگیری از مبتلا شدن به آنفلوانزا در روزهای سرد زمستان کمک کند. این واکسن به توصیه پزشک سالی یک بار به نوزادتان تزریق می‌شود.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات