top
فعالیت های مهم نوزاد در ماه یازدهم تولد

فعالیت های مهم نوزاد در ماه یازدهم تولد

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این هفته، شاید نوزادتان به راحتی بایستد و اگر هر دو دستش را نگه دارید شاید تاتی تاتی برود.

فعالیت های مهم نوزاد در ماه یازدهم تولد
  • هنگام بازی نوزاد، کاملاً مشخص است که چقدر کنجکاو شده است. شاید به نظر برسد که این روز‌ها در همه چیز فضولی می‌کند، کشو‌ها را باز می‌کند و هر چه که درون آن‌هاست را بیرون می‌ریزد.همچنین ممکن است دوست داشته باشد که بالا و پائین رفتن از صندلی‌های کوچک را تجربه کند و از آنجایی که در برآوُردِ اندازه‌ها مهارت زیادی ندارد، شاید او را در حال نشستن روی صندلی عروسکش ببینید! در این دوره خودتان را برای دنبال کردن و هدایت کردن او به جهتی دیگر آماده کنید، زیرا در این سن به طور اجتناب ناپذیری کارهایی را که نباید انجام دهد، انجام می‌دهد.
  • در این هفته، شاید نوزادتان به راحتی بایستد. اگر هر دو دستش را نگه دارید تا تعادلش را حفظ کند، شاید تاتی تاتی برود. در این سن او می‌تواند هنگامی که ایستاده است، به جای اینکه روی باسن، خودش را به زمین بیاندازد و دردش بگیرد، به آرامی بنشیند. حتی زیبا‌تر از همه اینکه کودک در این سن با شنیدن موسیقی خود را تکان می‌دهد و برای خودش می‌رقصد. رقصیدن به قوی شدن ماهیچه‌های پا و حفظ تعادل او کمک می‌کند. پس یک موسیقی پخش کنید، بلندش کنید و بگذارید برقصد.
  • اکنون نوزادتان، اشیاء دنیای پیرامونش را با اعمال مختلف ارتباط می‌دهد. به احتمال زیاد بین ۱۰ تا ۱۱ ماهگی، ظرف مخصوص آب دادن گیاهان داخل خانه را به شلنگ آبیاری گیاهان باغچه ربط می‌دهد. به همین نحو نوزادتان، فنجان‌های قهوه را به انسان‌ها و کلید را به اتومبیل یا در ربط می‌دهد. این ربط دادن‌ها به او کمک می‌کند که دنیای پیرامونش (که روز بروز برایش جذاب‌تر می‌شود)، در نظر او منطقی‌تر جلوه کند.
  • اگر نوزادتان پیش از این شروع به راه رفتن کرده است، به احتمال زیاد اکنون خیلی خوب راه می‌رود. وقتی که در خانه است نیازی به کفش ندارد، اما حتماً برای بیرون رفتن از خانه، حتی به حیاط، یک جفت کفش راحت و محکم برایش بخرید. اگر به یک پیاده روی طولانی با نوزاد می‌روید، حتماً کالسکه‌اش را نیز همراه‌تان ببرید.


مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات