top
مواد معدنی مورد نیاز برای کودکان ورزشکار

مواد معدنی مورد نیاز برای کودکان ورزشکار

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:کودک شما نیاز به انواع مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد. میوه‌ها و سبزیجات دارای انواع مختلفی از ویتامین‌ها هستند...

مواد معدنی مورد نیاز برای کودکان ورزشکار

کودک شما نیاز به انواع مختلفی از ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد. میوه‌ها و سبزیجات دارای انواع مختلفی از ویتامین‌ها هستند. مرکبات مانند پرتقال، لیمو، نارنگی سرشار از ویتامین ث هستند. ویتامین ث در افزایش مقاومت بدن نسبت به بیماری‌ها و شادابی کودک نقش بسزایی دارد. دانه‌های روغنی مانند بادام زمینی، فندق، گردو و بادام سرشار از ویتامین‌های A و E می‌باشند. همچنین هویج میزان بسیار زیادی ویتامین A دارد. ویتامین A و E باعث تقویت قوه بینایی می‌شود و در محافظت از پوست کودکان بسیار ارزشمند است. گوجه فرنگی، هلو، توت فرنگی دارای انواع ویتامین‌های گروه B هستند که باعث رشد و سلامتی کودک می‌شود.

 کلسیم باعث استحکام استخوان‌ها و دندان‌های کودک می‌شود. با مصرف روزانه شیر، ماست، پنیر و سایر لبنیات نیاز روزانه کودک به کلسم برآورده شده و رشد استخوان‌ها به خوبی صورت می‌گیرد. آهن یکی از اجزای اصلی گلبول‌های قرمز خون می‌باشد که در نقل و انتقال اکسیژن در بافتها به خصوص ماهیچه‌ها نقش بسزایی دارد. بنابراین اگر میزان آهن رژیم غذایی کودک کم باشد کودک مبتلا به کم خونی شده و از لحاظ قوای بدنی دچار ضعف خواهد شد و در طول فعالیت ورزشی از توان کافی برخوردار نخواهد بود. بنابراین غذاهای حاوی آهن مانند گوشت قرمز، گوشت سفید، اسفناج، عدس و تخم‌مرغ حتما باید در رژیم غذایی کودک گنجانده شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات