top
باید و نبایدهای شنا برای کودکان

باید و نبایدهای شنا برای کودکان

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:شنا ورزشی سلامت بخش است اما محیط عمومی استخرها می تواند آسیب هایی را به تندرستی کودکان وارد کند.

باید و نبایدهای شنا برای کودکان

نوزادان از بدو تولد تا حدود یک سالگی توانایی شناکردن ذاتی در آب را دارا هستند. این توانایی به دلیل حضور 9 ماهه آنها در محیط آب گونه رحم مادر ایجاد می شود. بعد از چندی یعنی وقتی نوزاد به مرحله خردسالی می رسد این توانایی از بین می رود او باید با فراگیری فنون شنا در استخر شنا کند.


با وجود اینکه شنا ورزشی سلامت بخش است اما محیط عمومی استخرها می تواند آسیب هایی را به تندرستی کودکان وارد کند. به تازگی دانشمندان بلژیکی اعلام کرده اند که برخی بیماری های ریوی در کودکان بر اثر ازدیاد کلر آب استخرها ظاهر می شود و کودکان زیر سن چهار سال را با خطر آسم و برونشیت مزمن مواجه می کند.

گاز کلر به راحتی با رطوبت پوست و بدن ترکیب می شود و اسید کلریدریک تولید می کند. کلر باعث انقباض شدید ماهیچه های حنجره و تورم مخاط آن می شود و به همین دلیل یک ماده خفه کننده نیز هست. دانشمندان دانشگاه لووین بلژیک متوجه شده اند که کلر موجود در آب استخر خطر ابتلا به آسم و آلرژی را زیاد می کند و شنا در استخرهایی که با کلر ضدعفونی می شوند، کودکان را بیشتر در معرض این بیماری ها قرار می دهد. کودکان و نوجوانانی که کل مدت شنای آنها در این استخرها بیش از هزار ساعت بوده بیش از هشت برابر دیگران در معرض ابتلا به آسم هستند. سرپوشیده یا باز بودن استخرها تاثیری در این آمار ندارد. اما استخرهایی که با روش مس– نقره ضدعفونی شده اند، ایمن هستند.

دوش گرفتن قبل از واردشدن به آب استخر و پاک کردن مواد آرایشی و کرم های ضدآفتاب از روی پوست مطمئن ترین راه برای کاهش تاثیر مواد شیمیایی و پیشگیری از این بیماری هاست.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات