top
نکاتی درباره خرید یک اسکیت خوب

نکاتی درباره خرید یک اسکیت خوب

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک:در بسیاری از کشورهای دنیا مکان های خاصی برای پرداختن به این ورزش وجود دارد اما به رغم کمبود این اماکن در کشور ما باز هم هستند جاهایی که بتوان بدون خطر یا فخر فروشی و تنها با انگیزه مثبت اسکیت سواری کرد.

نکاتی درباره خرید یک اسکیت خوب

* هنگامی که می خواهید اقدام به خرید اسکیت کنید بهتر است توجه داشته باشید که شما اسکیت را برای ورزش می خواهید یا برای تفریح! اهمیت این نکته در این است که اگر شما بخواهید اسکیت را به عنوان ورزش تخصصی دنبال کنید به راحتی می توانید با مشورت از مربی خود بهترین اسکیت را خریداری کنید.

* از نظر اندازه اسکیت همانند کفش ورزشی است، با توجه به این که اسکیت ها باید اندازه پای شما باشد دقت داشته باشید که پای شما در اسکیت نباید عقب و جلو برود باید در آن ثابت بماند و البته تنگ هم نباشد. بعد از ظهر را برای خرید انتخاب کنید چون پا به اندازه واقعی خود رسیده است. هنگام بعد از ظهر برای خرید اقدام کنید به علت تورم نسبی پا در اندازه واقعی خود قرار دارد.

* هنگام خرید به سخت و نرم بودن چکمه ها توجه کنید. باز هم قبل از خرید هر دو نوع را امتحان کنید و بعد تصمیم بگیرید. در کل که ارتفاع ساق چکمه به خودتان بستگی دارد، بد نیست بدانید اسکیت هایی که ساق بلند دارند بهتر از پای شما مراقبت می کنند ولی اسکیت های ساق کوتاه انعطاف پذیری بیشتری دارند. معمولا ارتفاع در اسکیت های تفریحی و ماراتن بلند تر و در اسکیت های سرعت کوتاه تر است. انتخاب اسکیت با پوسته نرم یا سخت به عهده شماست اما اسکیت های نرم با توجه به این که سبک ترهستند به پارچه ای بودن زودتر پاره می شوند ولی اسکیت های سخت دوام بیشتری دارند. ضمنا خرید زانو و بازوبند را هم فراموش نکنید.

* سیستم بست در اسکیت بسیار مهم است حتما درهنگام خرید به بست های کفش اسکیت توجه کنید. سیستم بستی مناسب است که هیچ گونه فشاری به پا وارد نکند در عین حال هم خوب از پا محافظت می کند. در اسکیت های سخت بست و در اسکیت های نرم بند مورد توجه است به طور کامل به آن ها دقت داشته باشید

در کفش های اسکیت کفی نقش مهمی دارد چون برای راحتی پا طراحی شده است. درهنگام خرید اسکیت آستر کفش را بررسی نمایید؛ آستر اسکیت  های سخت قابلیت جابه‌جایی و شست وشو داشته و جنس آن ها از نوعی ابر بسیار فشرده است که با یک لایه نایلونی پوشیده شده است.

*در موقع خرید اسکیت به نوع آن بسیار دقت کنید. یک نوع خوب باید چرخ هایی با اندازه های مختلف را براحتی در خود جا بدهد. اگر قصد دارید که به صورت تفریحی اسکیت بخرید؛ به دنبال اسکیت های مارک دار معتبر که در ایران نمایندگی دارند بروید و از خرید اسکیت های با مارک های متفرقه پرهیز کنید. بهتر است اسکیت را به عنوان ورزش دنبال کنید و این که در مکان های مخصوصی که برای این رشته در نظر گرفته شده به ورزش بپردازید تا برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنید.

*هنگام خرید بیش از هر چیز به راحتی پا و جنس خوب توجه کنید و ظاهر را در مرحله بعد قرار دهید. اهمیت بدهید بودجه خود را تنظیم کنید چون شما باید برای یادگیری نیز هزینه کنید پس برای چشم و هم چشمی اسکیت های خیلی گران نخرید ولی برای یادگیری با مربی خوب از ابتدا بودجه کافی لحاظ کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات