top
ژیمناستیک به کودک فرصت ابراز وجود می دهد

ژیمناستیک به کودک فرصت ابراز وجود می دهد

ژیمناستیک به کودک فرصت ابراز وجود می دهد

براساس هشداری که وزارت بهداشت داده، کودکان زیر ۵ سال ایرانی، بیش از گذشته درمعرض چاقی قرار دارند؛ چاقی که ریشه بسیاری از بیماری‌های قلبی، عروقی و دیابت در بزرگسالی محسوب می‌شود. بهترین تصمیم والدین در این زمینه برای مقابله با چاقی امروز و بیماری‌های فردا، عادت دادن کودکان‌شان از سنین پایین به ورزش‌هایی است که می‌تواند انعطاف پذیری بدن، حفظ تعادل و بالابردن قدرت بدنی را همراه داشته باشد. 

 

یکی از پیشنهادهای موثر در این زمینه ژیمناستیک است چون برخلاف شایعاتی که حتما شما هم شنیده‌اید، نه تنها باعث کوتاهی قد نمی‌شود بلکه یک ورزش پایه‌ است و کسانی که در کودکی ژیمناستیک را یاد بگیرند، سال‌های بعد قدرت بدنی لازم برای ورود به  سایر رشته‌های ورزشی را دارند. علاوه بر این حرکت‌های ژیمناستیک باعث تقویت عضلات می‌شود که برای هر کسی داشتن چنین عضلاتی لازم و ضروری است اما نکته مهم اینجاست که ژیمناستیک فقط یک ورزش با تاثیرات جسمانی نیست و نتایج روحی خوبی هم برای بچه‌ها دارد. دردرجه اول، اعتماد به نفس آنها را تقویت می‌کند، انضباط را در قالب ورزش و تفریح یاد می‌گیرند و چون به صورت گروهی انجام می‌شود، رفتار اجتماعی را به آنها می‌آموزد. 

 

در ژیمناستیک ریتمیک نمایشی، فرزندان شما حرکات کششی ژیمناستیک را در کنار حرکات موزون و نمایشی یاد می‌گیرند. این سبک ژیمناستیک به کودکان فرصت ابراز وجود می‌دهد و می‌توانند حرکات تازه‌ای را کشف کنند. 

 

ژیمناستیک کودکان، نسخه ای برای جسم و روح

 

اسکیت نمایشی یا پاتیناژ نمایشی یکی از رشته‌های المپیک است که حتما تا امروز تصاویر زیبای این رشته ورزشی را در قالب انفرادی یا گروهی دیده‌اید. بدنسازی کودک، بهترین روش برای سفت کردن عضلات وبهبود تراکم استخوانی است. اصلی ترین دلیل مخالفت برخی از والدین با بدنسازی تخصصی کودکان، تاثیر منفی بر روی رشد قد کودکان بود. این باور از مدت‌ها پیش وجود داشته که وزنه برداری برای کودکان و نوجوانان، بی فایده است، زیرا آنها نمی‌توانند همانند بزرگسالان، توده عضلانی بسازند.

 

 این ذهنیت هم برای مردم ایجاد شده  که اثرات وزنه برداری، مانع فعالیت صفحات رشد بدن می‌شود و از رشد قد کودک به میزان طبیعی، جلوگیری می‌کند ولی تحقیقات علمی این ادعاها را رد می‌کند و از سوی دیگر در بدنسازی یا ایروبیک تخصصی از حرکاتی استفاده می‌شود که تاثیری روی روند رشد ندارد و حتی تقویت کننده آن است. 

 

ویژگی دیگر خانه ژیمناستیک، داشتن شعباتی در سطح شهراست تا والدین نزدیک شعبه به خود را انتخاب و بدون دردسر فرزند خود برسانند. برای پیدا کردن نزدیک شعبه خانه ژیمناستیک اسپین به خانه خود،‌ از این لیست کمک بگیرید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات