top
هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

هفته سی و چهارم بارداری

۶ هفته دیگر تا ورود زلزله‌یتان باقی مانده. با ورود او خانه شما رنگ و بوی دیگری می‌گیرد. احتمالا دلتان می‌خواهد زودتر او را ببیند که چه شکلی شده است؟

وضعیت جنین
خوب او حسابی این روزهای مشغول رسیدن به خودش است و به حرف هیچ کسی هم گوش نمی‌دهد. این موجود ۴۴ سانتی این هفته ۲۵۰ گرم وزن اضافه کرده و قصد دارد که همچنان هم وزنش را بیشترکند. بگذارید او هر کاری دوست دارد انجام دهد رحم اگرچه به شما تعلق دارد، اما قلمروی اوست و شما در آنجا هیچ قدرتی ندارید. به همین دلیل است که چربی دور بدنش را گرفته و پوست چروکیده‌اش کمی صافتر شده است، اما رنگ پوستش صورتی هنوز صورتی است. نازک‌تر شدن پوست شکم شما برای او مثل باز شدن پنجره‌ای رو به دنیای جدید است می‌تواند نورهای بیشتری را ببینید.

قسمت‌هایی که همچنان در بدن او در حال رشد است یکی سیستم مرکزی اعصاب او دیگری ریه‌های او هستند که هفته‌های آخر تکامل خود را طی می‌کنند.

وضعیت مادر
از این هفته به بعد انقباضات بی‌درد مربوط به زایمان برای شما شروع می‌شود. این انقباضات بدون درد گاه ممکن است دردهای خفیف و ضربه مانندی را در شما ایجاد کند. اگر زمان این انقباضات پایدار و منظم‌شدن و احساس کردید که مایعی از مهبل شما خارج می‌شود به سرعت با پزشک خود صحبت کنید. رحم شما آن‌قدر بزرگ شده که می‌توانید تعادل یک فنجان روی حفظ کند. در این هفته ۱۴ سانت بالاتر از نافتان قرارگرفته است. بهتر است در این هفته بیشتر استراحت کنید و انرژی خود را برای روزهای زایمان بگذارید. مطمئن باشید.

توصیه‌های پزشکی
جدا شدن زودرس جفت از رحم
در حالت عادی پس از زایمان جفت از رحم جدا می‌شود، اما اگر این اتفاق قبل از تولد جنین بیفتد بسیار خطرناک است. اگز جفت در زمان خروج جنین از رحم جدا شود جنین می تواند خطری برای جنین ندارد ف ما اگر در بارداری و قبل از زایمان جفت جدا شود احتمال مرگ جنین زیاد است . مادر هم به علت خونریزی در خطر است. جدا شدن جفت از دیواره رحم ممکن است کامل و یا ناقص باشد. خطرناک‌ترین حالت زمانی است که جفت به صورت کال از رحم جدا شود. دراین حالت ارتباط گردش خون مادر و جنین قطع می‌شود و این مسئله مرگ جنین را در پی دارد. این حالت بیشتر در سه ماه دوم و سوم بارداری دیده می‌شود.
علت هایی که موجب بروز این مشکل می شودعبارتند از :

  • ضربه به شکم
  • کاهش ناگهانی حجم
  • کمبود غذایی
  • کوتاه بودن بند ناف
  • فشار خون بالا
  • ناهنجاری‌های رحم

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات