top
نوشیدن آب به درمان چاقی کودکان کمک میکند

نوشیدن آب به درمان چاقی کودکان کمک میکند

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: متخصصان تغذیه معتقدند که شیوه‌های زندگی امروزی ما زمینه افزایش بروز چاقی را در کودکان فراهم آورده است

نوشیدن آب به درمان چاقی کودکان کمک میکند

متخصصان تغذیه معتقدند که شیوه‌های زندگی امروزی ما زمینه افزایش بروز چاقی را در کودکان فراهم آورده است.
وقتی از الگو یا شیوه زندگی صحبت می‌کنیم، معمولا استفاده فراوان از فست‌فودها و نیز عدم تحرک کودکان و گذراندن وقت زیادی از اوقات فراغت کودکان در برابر تلویزیون به ذهن خطور می‌کند. اگرچه تاثیر این موضوعات در بروز چاقی برای همه ما ثابت شده، ولی عوامل دیگری از زندگی امروزی نیز باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

مطالعات جدیدی که از سوی پژوهشگران دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا انجام گرفته نشان داده است که در دسترس بودن آب برای کودکان در مدرسه به کاهش خطر اضافه وزن در آنها کمک خواهد کرد.
مصرف نوشابه‌ها و نیز آبمیوه‌های حاوی قند طی دهه اخیر در بین کودکان و نوجوانان شیوع قابل توجهی یافته و باعث چاقی آنان شده است.
پژوهشگران آلمانی در مطالعات جدیدی دریافتند: کودکانی که تشویق به نوشیدن آب در مدرسه می‌شوند، در بیش از یک‌سال، یک سوم کمتر از سایر بچه‌ها دچار اضافه وزن می‌شوند

هرچند مکانیسم چگونگی تاثیرگذاری نوشیدن آب در جلوگیری از افزایش وزن کودکان دقیقا مشخص نیست، به نظر می‌رسد که مصرف آب توسط کودکان در مدرسه باعث کاهش دریافت نوشیدنی‌های شیرین می‌شود. مطالعات انجام شده در بزرگسالان نیز نشان داده است که نوشیدن آب بر ز اثر داشته و باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود.
بر همین اساس در بزرگسالان توصیه آن است که در روز 8 لیوان آب بنوشند. در کودکان اگرچه این تاثیر به اثبات نرسیده ولی قطعا مصرف منظم آب در تنظیم وزن مفید است. این که چه میزان آب در کودکان باید طی روز استفاده شود بسته به شرایط محیطی و نیز میزان فعالیت بدنی کودکان متفاوت است. البته توصیه می‌شود که در حین وعده غذایی تا حد امکان از نوشیدن آب پرهیز شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات