top
لاغر کردن کودک چاق

لاغر کردن کودک چاق

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: پدر و مادر گرامی، جلوی چاقی را باید از همان ابتدایی کودکی گرفت، زیرا چاقی دوران کودکی خطر چاقی در بزرگسالی را افزایش میدهد

لاغر کردن کودک چاق

پدر و مادر گرامی، جلوی چاقی را باید از همان ابتدایی کودکی گرفت، زیرا چاقی دوران کودکی خطر چاقی در بزرگسالی را افزایش میدهد.
خوب است بدانید که، بیش از نصف کودکان چاق در بزرگسالی چاق خواهند شد.
خطرهای ناشی از چاق در کودکان:
1- تضعیف اعتماد به نفس 2- افسردگی 3- افزایش ابتلا به دیابت نوع2  4-افزایش فشار خون 5-مشکلات استخوان ها و مفاصل 6- بی خوابی 7- طرد شدن توسط هم سن و سال های کودک به سبب چاقی
علل چاقی کودکان:
یک عامل به تنهایی موجب چاق شدن نمیشود، بلکه عوامل مختلفی در این زمینه دست دارد، از جمله: ژنتیک، کم تحرکی، خوشبختانه، باید گفت که بعضی از این علل را میتوان تغییر داد، چگونه؟ در اینجا در این زمینه توضیحاتی میدهیم.
باید کودکان را با غذای سالم آشنا کنیم، به بیان گر باید غذای سالم بخوریم تا کودک به این گونه غذاها عادت کند.
اگر کودک شما بزرگ شده است و هنوز هیچ گونه آموزشی به او نداده اید، نگران نباشید. شما میتوانید به جای اینکه 3عدد بیسکویت به کودک بدهید، این بار 2عدد به او بدهید. به او بگوئید "به من هم بده" بعد تکه ی کوچکی از بیسکویت را بردارید و بعد بگویید "من که این خوشم نیامده، بهتره الان یک میوه بخوریم"
با این کار، کودک را از غذاهای غیر متعدی دور کرده اید.
سعی کنید مقدار شکر را در غذای کودک کم و مقدار کلسیم دریافتی را زیاد کنید.
در این باره، لبنیات کم چرب بهتر است. اگر کودک شما به شیرینی علاقه دارد، او را از خوردن شیرینی منع نکنید، بلکه به او بگویید که یک روز در هفته های یک میوه بخور تا 6عدد شیرینی به تو برهم و همین گونه و در هفته های بعدی به تدریج از تعداد شیرینی ما کم کنید و به تعداد میوه ها بیفزایید.
وقتی در خانه میوه ندارید، کودکتان را همراه خود به میوه فروشی ببرید. با این کار، شما به کودک خود یاد میدهید که میوه جزء غذاهایی ست که خوردنش لذت بخش است. دفعه بعد اگر در خانه میوه نداشتید،کودک به شما یاد آوری میکند که برویم و میوه بخریم!
سوپ یکی از غذاهایی ست که اغلب بچه ها دوست دارند. یک بشقاب سوپ هم میان وعده است و هم کمک میکند تا کودک در وعده ی اصلی بیش از حد غذا نخورد و از اضافه وزنش جلوگیری میکند. به کودک در آشپزخانه غذا بدهید زیرا اگر او در کنار تلویزیون، رادیو، رایانه، در رختخواب و ... غذا بخورد بیش از حد لازم میخورد.
خودتان نیز از این قوانین پیروی کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات