top
اثرات مخرب نور خورشید بر پوست و راه های جلوگیری از آن

اثرات مخرب نور خورشید بر پوست و راه های جلوگیری از آن

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: همه ما از اثرات مخرب و بد اشعه های ماورائ بنفش بروی پوست اطلاع داریم.با این همه هنوز یکی از علائم جوانی پوست برنزه شدن بر اثر تابش نور خورشید است.علاوه بر آن پس از برنزه کردن با خورشید، پوست بسیار صاف و نرم شده و براحتی تمامی جوش های چرکی و حتی کوچک از بین می رود.و شما قاعدتا” زیبا و فوق العاده شده اید!..

اثرات مخرب نور خورشید بر پوست و راه های جلوگیری از آن

همه ما از اثرات مخرب و بد اشعه های ماورائ بنفش بروی پوست اطلاع داریم.با این همه هنوز یکی از علائم جوانی پوست برنزه شدن بر اثر تابش نور خورشید است.علاوه بر آن پس از برنزه کردن با خورشید، پوست بسیار صاف و نرم شده و براحتی تمامی جوش های چرکی و حتی کوچک از بین می رود.و شما قاعدتا” زیبا و فوق العاده شده اید!..

البته نه برای مدت طولانی. به گفته محققان یکی از عوامل جدی و موثر در سالخوردگی پوست، اثرات مخرب نور خورشید است.

به نظر شما چرا اینقدر نور خورشید برای پوست مضر است؟

نور خورشید پس از برخورد با جو زمین اشعه های ماورائ بنفش تولید می کند که بسیار برای پوست مضر است.۹۵% این اشعه ها UVA و ۵% آنها UVB هستند. تفاوت اینها در طول موج های آنهاست. اشعه های UVB تنها می توانند روی سطح پوست اثر بگذارند، که شما آنرا در برنزه شدن و حتی سوختگی پوست می بینید.

اشعه های UVA به دلیل اثر آرام آن بروی پوست به راحتی دیده نمی شود ولی بسیار مخرب هستند. به دلیل طول موج های بلند وارد پوست شده و روی منافذ پوست اثر می گذارند. اثرات زیر پوست UVA بروی کلاژن و الاستین بوده و روی ساختار سلول های زیر پوست تغیراتی ایجاد می کند.

همانطور که گفته شد تاثیر UVA به تدریج بوده و به همین دلیل پس از مدتی تاثیرات را مشاهده می کنید که دیر شده! ایجاد چین و چروک و رنگ دانه شدن پوست در برخی موارد بیماری سرطان از اثرات منفی و خطرناک UVA است. با اینکه پوست صورت با تولید محافظ ( مانند برنزه شدن) در مقابل UVB تاثیر منفی آنرا خنثی می کند، ولی در مقابل اشعه UVA هیچگونه دفاعی ندارد.

محصولات ضد آفتاب به همین دلیل یکی از پرفروش ترین محصولات زیبایی شناخته میشوند. ولی باید در انتخاب آنها دقت کرد.

حال که اطلاعات کامل در مورد UVA و UVB بدست آورده اید باید متوجه باشید که ضد آفتاب هایی باید خریداری شود که از اثر منفی UVA جلوگیری کند. راهنمای کرم های ضد آفتاب معمولا” در توضیحات کاملی در مورد درصد جلوگیری آنها از UVA داده است.دقت داشته باشید که حتما” باید حداقل اثر آنها ۹۰% بروی UVA باشد.همچنین باید بدانید که محافظ SPF تنها بروی UVB تاثیر می گذارد و انتخاب آنها فقط با نوع پوست شما باید سازگار باشد. حتی می توانید آنرا نادیده نیز بگیرید! زیرا برخی دوست دارند پوست صورت خود را بصورت طبیعی برنزه کنند.

همچنین دقت کنید که وجود سایه از اشعه های UVA جلوگیری نمی کند و باید زمان هایی هم که خورشد بصورت مستقیم بروی پوست شما نمی تابد از کرم های محافظ UVA استفاده کنید.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات