top
تاثیر آلودگی هوا بر مادر باردار و جنین او

تاثیر آلودگی هوا بر مادر باردار و جنین او

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: گاز سمی مونواکسید کربن موجود در هوا در سه ماهه‌ی اول بارداری به راحتی از جفت عبور کرده و در صورت شدت زیاد مسمومیت به سقط جنین منجر می‌شود.

تاثیر آلودگی هوا بر مادر باردار و جنین او
دکتر مهرداد منصوری
 
بر طبق یک مطالعه جدید بچه های مادرانی که در دوران بارداری خود در معرض میزان بالایی از آلودگی هوا قرا گرفته اند در معرض آسیب های ریوی هستند. محققین کارکرد ریه 620 کودک 4 ساله در اسپانیا را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین تماس مادران آنها در دروان بارداری با آلوده کننده های هوا ناشی از ترافیک مانند اکسید نیتروژن و بنزن را تحت مطالعه قرار دادند.
 
نتیجه این تحقیق نشان داد که بچه هایی که مادرانشان در دوران بارداری در معرض بنزن بوده اند 22 درصد و بچه هایی که مادران آنها در معرض اکسید نیتروژن بوده اند 30 درصد بیش از بچه های دیگر در معرض اختلالات کارکرد ریوی هستند.
 
این ارتباط بین در معرض آلودگی هوا و بدن مادر و بروز اختلالات تنفس در فرزند در کودکانی که از طبقات اجتماعی پایین تر بودن و در آنها که آلرژی و حساسیت داشتند بیشتر مشاهده شد. نتایج این مطالعه درمجله Thorax به چاپ رسیده و نشان میدهد که کنترل آلودگی هوا تا چه حد میتواند تاثیرات دراز مدت در بهبود وضعیت سلامتی مردم داشته باشد.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات