top
بیماری‌های مزمن، با دندان شیری درمان می شود

بیماری‌های مزمن، با دندان شیری درمان می شود

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: با کشف سلول‌های بنیادی در دندان‌های شیری طی چند سال اخیر، نوعی منبع سلول بنیادی در دسترس شناسایی شده است. دکتر «او شانکر» از موسسه علم پزشکی BHU هند معتقد است سلول‌های بنیادی را می‌توان از هر استخوان بدن و همچنین دندان شیری و خون دریافت کرد.

بیماری‌های مزمن، با دندان شیری درمان می شود

ا کشف سلول‌های بنیادی در دندان‌های شیری طی چند سال اخیر، نوعی منبع سلول بنیادی در دسترس شناسایی شده است.
دکتر «او شانکر» از موسسه علم پزشکی BHU هند معتقد است سلول‌های بنیادی را می‌توان از هر استخوان بدن و همچنین دندان شیری و خون دریافت کرد.

به گفته وی، اشتقاق این سلول‌ها از دندان‌های شیری دارای مزیت‌های فراوانی است زیرا سلول‌های بنیادی دندان پتانسیل درمان بیماری‌های مختلف در آینده از قبیل بیماری قلبی و سرطان خون را دارند. آن‌ها همچنین می‌توانند دندان جدید و استخوان آرواره را رشد دهند.

سلول‌های بنیادی دندان جدای از این که قابل‌دسترس‌ترین سلول‌های بنیادی به شمار می‌آیند، دارای فوائد پزشکی مهم در طراحی درمان‌های مختلف جدید هستند. افزون بر این، استفاده از سلول‌های بنیادی خود فرد در درمان‌های پزشکی به معنای خطر پایین‌تر پس‌زنی آن‌ها توسط بدن و کاهش نیاز به داروهای قوی است که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کنند.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، سلول‌های بنیادی دندان در میان قدرتمندترین سلول‌های بدن انسان قرار دارند و در مقایسه با سلول‌های مشتق‌شده از دیگر بافت‌های بدن، سریع‌تر تکثیر می‌شوند.

 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات