top
کار و استراحت زنان باردار

کار و استراحت زنان باردار

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: اغلب زنان باردار حداقل به 8 ساعت خواب شبانه و 1 تا 2 ساعت خواب بعد از ظهر نیاز دارند که این ارقام با توجه به شرایط جسمی یا محیطی مادران مختلف قابل افزایش می باشد.

کار و استراحت زنان باردار

اغلب زنان باردار حداقل به 8 ساعت خواب شبانه و 1 تا 2 ساعت خواب بعد از ظهر نیاز دارند که این ارقام با توجه به شرایط جسمی یا محیطی مادران مختلف قابل افزایش می باشد. خواب و استراحت علاوه بر این که سبب ایجاد آرامش روانی و روحی در مادر می گردد، فرصت مناسبی را برای پرداختن بدن مادر و جنین به فعالیت داخلی و سوخت و ساز فراهم می آورد. البته به این نکته توجه کنید که کار و فعالیت نه تنها برای مادران باردار زیان اور نیست، بلکه میزان مناسب و شکل حساب شده ی آن برای آنها ضرورت دارد. خوب ست که مادران باردار قبل از انجام هر نوع فعالیت توصیه های زیر را مورد توجه قرار دهند :

* از انجام کارهای سنگین نظیر جا به جا کردن وسایل پر حجم و سنگین بپرهیزید.

*خود را بیش از حد خسته نکنید و در فواصل زمانی منظم وقت مختصری را به استراحت اختصاص دهید.

* اگر شغلتان به گونه ای است که برای مدت طولانی سرپا می ایستید لازم است در فواصل زمانی متناوب چند دقیقه بنشینید و پاهای خود را بالا نگه دارید.

* در صورتی که کار شما اقتضا می کند برای مدت طولانی در حالت نشسته قرار بگیرید باید در هر ساعت چند قدمی راه بروید تا خون در اندام پایینی بدن شما به جریان بیافتد و نیز فشار بیش از حد بر ناحیه ی کمر و اندام های میانی بدن وارد نشود.

* هرگز در معرض مواد شیمیایی مضر نظیر رنگ موهای شیمیایی، انواع حشره کش ها و برخی رنگ های خوراکی مصنوعی، اشعه های زیان آور و آلودگی های عفونی قرار نگیرید و از کار کردن در محیط های غیر بهداشتی جداً خودداری کنید. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات