top
آرامش روحی و معنوی زنان باردار

آرامش روحی و معنوی زنان باردار

کارگروه پزشکی پرتال جامع وتخصصی کودک: تاثیرات وضعیت روحی مادر بر روی جنین به گونه است که توجه دانشمندان علوم طبیعی و انسانی را کاملاً به خود جلب کرده و آنان را بر آن داشته است که توصیه های خاصی را در این زمینه به مادران باردار ارائه دهد.

آرامش روحی و معنوی زنان باردار

تاثیرات وضعیت روحی مادر بر روی جنین به گونه است که توجه دانشمندان علوم طبیعی و انسانی را کاملاً به خود جلب کرده و آنان را بر آن داشته است که توصیه های خاصی را در این زمینه به مادران باردار ارائه دهد. جالب تر این که دین مبین اسلام نیز در هزار و اندی سال پیش با دقت و ضرافت بسیار به موضوع پرداخته است که گوشه ای از این سفارش های ارزشمند با موضوع «بارداری چیست» به اطلاع شما عزیزان رساندیم. با توجه به اهمیت بسیار زیادی این مسئله بار دیگر به توصیه هایی در این زمینه تأکید می کنیم :

* مادر به وسیله ی برقراری ارتباط قوی با خداوند و توجه هر چه بیشتر به امور معنوی از طریق تلاوت قرآن و ادعیه و ... می تواند محبط روحی، روانی آرام و سرشار از نورانیتی را برای خود و کودکش فراهم آورد. مطمئن باشید این بهترین و ارزشمندترین هدیه ای است که به فرزند دلبندتان خواهید داد.

* همه ی افراد خانواده و حتی به نوعی افراد جامعه مخصوصاً همسر زن باردار در رابطه با ایجاد محیطی امن و عاری از فشارهای عصبی و روحی برای مادر باردار مسئول می باشند و ثمرات نیک عمل به این ظیفه ی مهم همه ی آنان را شامل خواهد شد.

* بر مادر باردار لازم است که در طی این دوران و حتی پیش از ان بکوشد که نگرش خود را نسبت به محیط پیرامون، اطرافیان، مسایل و مشکلات موجود در زندگی اصلاح کرده و با تقویت احساس خوش بینی، گذشت و نادیده گرفتن مشکلات غیر قابل حل میزان فشار عصبی خود را تا حد امکان کاهش دهد. چرا که هر چه مادر در دوران بارداری از آرامش بیشتری برخوردار باشد کودک او نیز دارای ساختار روحی و روانی سالمتری

نکته : بکوشید زندگی را در کمال لطافت و زیبایی به کودکی که در راه ست معرفی کنید، چرا که در غیر این صورت ممکن است او را از آمدن به این دنیا منصرف نمایید !

تمرینات ورزشی

ورزشی کردن در دوران بارداری نه تنها برای مادر و جنین مفید است، بلکه تا حدی ضروری به نظر می رسد به شرط آن که مادر باردار بیش از حد خسته نشود و خود یا جنینش را در معرض  آسیب قرار ندهد. موارد زیر شما را درباره ورزش دوران بارداری راهنمایی می کند:

* از انجام ورزش های سنگین که احتمال پرت شدن، زمین خوردن و ضربه دیدن در آنها وجود دارد اجتناب کنید.

* انجام تمرینات ورزشی تقویت کننده ی عضلات شکم، کمر و لگن به آسان تر شدن زایمان شما کمک خواهد کرد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات