top
مسواک زدن دندان ها

مسواک زدن دندان ها

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک: به محض ظاهر شدن اولین دندان در دهان کودک لازم است شما کار شست و شوی آن را شروع کنید. برای این کار حداقل روزی یک مرتبه که ترجیحاً قبل از خواب شبانه است با استفاده از یک دستمال کاملاً تمیز و مرطوب دندان کوچولوی فرزندان را با دقت و در تمام جهت پاک کنید.

مسواک زدن دندان ها

به محض ظاهر شدن اولین دندان در دهان کودک لازم است شما کار شست و شوی آن را شروع کنید. برای این کار حداقل روزی یک مرتبه که ترجیحاً قبل از خواب شبانه است با استفاده  از یک دستمال کاملاً تمیز و مرطوب دندان کوچولوی فرزندان را با دقت و در تمام جهت پاک کنید. خوبست که بعد از انجام این کار مدتی آب ساده را نیز به وسیله ی فنجان به او  بخورانید تا به این وسیله محیط دهان کودک را کاملاً پاک و تمیز کرده باشید.

در صورتی که فرزندتان بعد از ظاهر شدن دندان ها، عادت شیر خوردن شبانه را حفظ کرده است، خوراندن قدری آب ساده بعد از هر وعده شیر در نیمه شب (به وسیله ی بطری) ضرورت دارد؛ زیرا شیر اعم از شیر مادر، شیر خشک یا شیر گاو محتوی مقادیر قابل توجهی از قند ساده می باشد که باقی ماندن آن در محیط دهان به مدت چند ساعت به سلامتی دندان و لثه آسیب خواهد رساند.

از حدود 18 ماهگی به بعد با استفاده از یک مسواک نرم و کوچک عمل مسواک زدن را – ترجیحاً سه نوبت در شبانه روز – برای کودکتان انجام دهید. دقت داشته باشید که تا قبل از این که کودکتان مهارت کافی برای جمع کردن و بیرون ریختن آن دهان را پیدا نکرده است به هیچ وجه از خمیر دندان برای تمیز کردن دندان هایش استفاده نکنید. بعد از کسب این مهارت برای او یک خمیر دندان استاندارد محتوی فلوراید تهیه کنید. بعد از تحقیقات انجام شده در سال های اخیر نشان داده است که استفاده از مارک های متنوع خمیر دندان به جذب بهترفلوراید و محافظت بیشتر و بهتر از دندان ها کمک می کند.

حتی در سنین بالاتر نیز در هنگام مسواک زدن مراقب کودکتان باشید تا طعم، رنگ و عطر خوب خمیر دندان او را وسوسه نکند و منجر به خوردن خمیر دندان نشود؛ زیرا مواد شیمیایی موجود در آن برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک می باشد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات