top
چند اقدام جدی تر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

چند اقدام جدی تر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

کارگروه پزشکی پرتال جامع و تخصصی کودک:همان طور که می دانید امروزه ضرب المثل قدیمی «پیشگیری بهتر از درمان است» یا «یک جو پیشگیری بهتر از خروارها درمان است.»

چند اقدام جدی تر برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

همان طور که می دانید امروزه ضرب المثل قدیمی «پیشگیری بهتر از درمان است» یا «یک جو پیشگیری بهتر از خروارها درمان است.» اهمیت و رواج روز افزونی پیدا کرده است. دانشمندان و محققین پیوسته درصدد یافتن راه های جدید برای پیشگیری از ایجاد عوارض برای انسان نی باشند. همان طور که انجام واکسیناسیون اقدامی پیشگیرانه در مورد بسیاری از امراض محسوب می شود. به منظور پیگشیری از امراض مربوط به دهان و دندان نیز راه های جدیدی ابداع و تجربه شده است. این راه ها عبارتند از :

استفاده از شیاربند : درباره ی این روش جدید و موثر در صفحات پیش سخن گفتیم. در این جا نیز یاد آوری می کنیم که در این روش نوین با پر کردن شیارها و حفره های طبیعی موجود در دندان های سالم به وسیله یک لایه از صمغ گیاهی (یا مواد شیمیایی مناسب) از نفوذ باکتری های در سطوح دندان جلوگیری به عمل می آید. در این شیوه لایه ی محافظ به صورت یک باز دارنده ی مکانیکی وارد عمل شده و از تجمع دندان ها در برابر فساد و پوسیدگی محافظت می شوند. این روش کاملاً بدون درد و خونریزی است.

قرار دادن یک لایه فلوراید بر سطح دندان : برای محافظت از تمام دندان ها در برابر پوسیدگی توسط پزشک به تمام سطوح دندان ها فلوراید زده می شود و در حقیقت به این وسیله به استحکام هر چه بیشتر دندان ها کمک می شود. این اقدام نیز بدون هیچ گونه درد یا خونریزی انجام می شود.

جرک گیری و معاینات منظم : شما قادر خواهید بود که به وسیله ی انجام معاینات منظم توسط پزشک حداقل یک بار در سال اولین نشانه های پوسیدگی را کشف و درمان کنید. به علاوه در این معاینات دندانپزشک به شما خواهد گفت که در چه زمانی پلاک ایجاد شده بر روی دندان ها به حد غیر مجاز رسیده است و نیاز به انجام جرم گیری برای پیشگیری از ایجاد پوسیدگی می باشد. 



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات