top
آماده سازی بدن برای بارداری

آماده سازی بدن برای بارداری

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: داروهایی که مصرف می کنید حتما با دکتر خود در میان بگذارید چرا که یکسری داروها برای جنین در دوران بارداری بسیار مضر است.

آماده سازی بدن برای بارداری


آماده سازی بدن برای بارداری

تاثیر گرما بر روی باروری:

آیا شما مایل به باردار شدن هستید؟بنابراین بهتر است که از پتو برقی استفاده ننمایید و از راه های دیگر برای گرم نگه داشتن خود استفاده نمایید.تحقیقات نشان می دهد که گرمای بیش از حد طولانی با گرم کردن بیضه ها سبب کاهش میزان اسپرم های تولید شده می شود.

تعدیل وزن:

در صورتی که دارای اضافه وزن یا کمبود وزن می باشید بهتر است با خواب کافی و دوری از استرس به تعدیل وزن خود بپردازید.

پرهیز از الکل و سیگار:

الکل و سیگار  و مواد مخدر ،سبب آسیب رسانی به شما و کودک شما می شود پس لطفا مصرف آن را کنار بگذارید.چراکه مصرف این مواد سبب ایجاد نقص های مادرزادی،مشکلات تنفسی،کم وزنی هنگام تولد و بسیاری مشکلات دیگر خواهد شد.

ملاقات پزشک:

بهتر است قبل از اقدام به بچه دار شدن ابتدا به یک پزشک زنان و زایمان مراجعه نمایید.و یکسری معاینات از قبیل پاپ اسمیر،معاینه پستان،معاینه لگنی،معاینه شکم،تستهای غربالگری و آزمایش خون (برای بررسیآ نتی بادی های خاص مانند CMV ویا توکسوپلاسموز) انجام دهید. واگر متوجه بیماری خاصی از قبیل (پولیپ،کیست،کم کاری و زیاد کاری تیروئید،فیبروئید و ..) شدید. بهترین زمان برای درمان قبل از بارداری خواهد بود.در اینصورت بهتر است شما با نظر پزشک یکی از راههای جلوگیری را انتخاب نمایید و بعد از درمان اقدام به باردار شدن نمایید.

البته ممکن است پزشک شما واکسن سرخجه،کزاز و یا آبله مرغان را برای شما تجویز نماید(البته بسته به کشور محل سکونت این تجویزها متغیر است؛بطور مثال سرخجه در آلمان الزامیست).

مورد دیگر که لازم است با پزشک خود در میان بگذارید؛داروهایی است که مصرف می کنید.چرا که یکسری داروها برای جنین در دوران بارداری بسیار مضر است.



مرتبه
مرتبه
شراره
1394/09/18 - 19:07
خيلي خوبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات