top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: قبل از این که جنین شما شروع به رشد کند یکسری تغییرات در بدن شما رخ میدهد .

کودک شما چگونه تغییر می کند

قبل از این که جنین شما شروع به رشد کند یکسری تغییرات در بدن شما رخ میدهد .در هفته آخر میزان استروژن و پروژسترون خون افزایش می یابد این خون غنی از هورمون سرتاسر رحم را جهت حمایت از تخمک بارور شده احاطه می کند. بطور همزمان در تخمدان،تخمک درون کیسه ای از مایع بنام فولیکول رسیده شده است. در ابتدای این هفته ( روز 14 از دوره 28 روزه) زمان تخمک گذاری: یکی از تخمک ها کیسه فولیکول را ترک کرده و وارد لوله فالوپ می شود.(در صورتی که شما دارای چند قلو شوید ممکن است بیش از یک تخمک آزا شود)

در طول 12 تا 24 ساعت آینده همین تخمک امکان بارور شدن را دارد . هنگامی که 250 میلیون اسپرم از طریق سرویکس وارد واژینال می شود و از طریق دهانه رحم وارد لوله فالوپ می شود تا بتوانند درون تخمک نفوذ کنند.(البته تنها 400 اسپرم می توانند این سفر دشوار 10 ساعته را طی کنند و تنها یکی از آنها میتواند بدرون تخمک نفوذ کند و حتی آن یک اسپرم نیر تنها 20 دقیقه زمان دارد تا بتواند راه نفوذ به درون تخمک را بیابد.)

در طول 10 تا 30 ساعت آینده،مواد ژنتیکی اسپرم با تخمک ترکیب می شود.از مجموع 46 کروموزوم که مواد ژنتیکی یک کودک را تشکیل میدهند تنها دو کروموزوم مربوط به جنسیت وی می باشد.اگر اسپرم حاوی کروموزوم Y باشد فرزند شما پسر و اگر حاوی کروموزوم X باشد فرزند شما دختر خواهد بود.با این ترکیب ژنی رنگ چشم،رنگ مو و تا حدی شخصیت نوزاد مشخص می گردد.

در طول 3 تا 4 روز طول می کشد تا تخمک بارور شده از لوله فالوپ به درون رحم برود(تخمک بارور شده الآن نطفه نامیده میشود) به 16 سلول یکسان تقسیم میشود.زمانیکه وارد لوله فالوپ می شود تخمک بارور شده نطفه نامیده می شود.یک یا دو روز بعد نطفه درون محیط درون رحم کار رشد و نمو و تغییر خود را آغاز میکند.

در این هنگام نوزاد شما یک توده سلولی است که دانشمندان آن را بلاستوسیت می نامند.این توده سلولی حاوی یک بخش درونی است که به جنین تبدیل میشود و یک حفره پر از مایع نیز وجود دارد که تبدیل به کیسه آمنیوتیک می شود. و یک توده بیرونی وجود دارد که تبدیل به جفت می شود؛ جفت همان رابطی است که غذا و مواد حیاتی مورد نیاز جنین را تامین می کند و مواد زاید جنین را دفع می نماید .



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات