top
وضعیت بدن مادر در هفته ششم

وضعیت بدن مادر در هفته ششم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: در این هفته در برخی از زنان بعلت تهوع میزانی وزن کاسته میشود که هیچ جای نگرانی ندارد و در هفته های آینده وزن جبران خواهد شد .

وضعیت بدن مادر در هفته ششم

علائم زود هنگام بارداری در بدن شما بروز می کنند، علائمی نظیر حساس شدن سینه‌ها، خستگی دائم و حالت تهوع و نیاز مکرر به توالت رفتن. گاهی ممکن است متوجه شوید که در زمان بارداری در هنگام سرفه کردن قدری ادرار از شما ترشح می شود، دلیل این موضوع، بزرگ و متورم شدن رحم می باشد که به مثانه فشار می آورد. برای حل این مشکل پیشنهاد می گردد که زود به زود از توالت استفاده کنید و همچنین استفاده از نوار بهداشتی‌های نازک و سبک هم می تواند برای جلوگیری از آلودگی، راه مناسبی باشد. در این راستا شما می توانید ورزش‌های تقویت کننده عضلات واژن را انجام دهید که کمک بسیاری به شما خواهد کرد. به این نحو که عضلات واژن خود را 10 الی 12 مرتبه، منقبض و منبسط نمایید و اینکار را چندین بار در روز تکرار نمایید.

دیدن لکه خون پس از ادرار بر روی لباس زیر یا دستمال توالت و یا خونریزی در اوائل دوران حاملگی طبیعی است؛ اما گاهی از اوقات ممکن است علامت اولیه سقط جنین نیز باشد.سایر علائم سقط جنین عبارتند از:گرفتگی یا دردهای شکمی/لخته های خون مایل به خاکستری و یا مایل به صورتی/خونریزی . در صورت مشاهده علائم فوق، به سرعت با پزشک یا مامای خود تماس بگیرید؛ تا او مشخص کند که آیا این موارد بیانگر یک مشکل احتمالی می باشند یا خیر. برخی خانم ها ممکن است در دوران باراری دچار یبوست شوند بنابراین میبایست غذاهای خود را درست انتخاب نموده و آب زیاد نیز بنوشند.

در این هفته در برخی از زنان بعلت تهوع میزانی وزن کاسته میشود که هیچ جای نگرانی ندارد و در هفته های آینده وزن جبران خواهد شد



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات