top
وضعیت بدن مادر در هفته هفتم

وضعیت بدن مادر در هفته هفتم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: به علت افزایش حجم خون بدنتان در هفته های اول،ممکن است که احساس گرمای شدیدی داشته باشید و نیاز به پوشیدن لباس های کمتری داشته باشید.

وضعیت بدن مادر در هفته هفتم

این هفته به احتمال زیاد به پزشک زنان و زایمان خود مراجعه خواهید کرد. او در مورد سابقه پزشکی شما اطلاعاتی می‌خواهد. اطلاعاتی نظیر سابقه بارداری‌های قبلی، امراض و عارضه های ژنتیکی که ممکن است در خانواده شما سابقه داشته باشد. علاوه بر این، پزشک تاریخ تولد فرزندتان را به شما خواهد گفت و جدول افزایش وزن شما در طول بارداری را به شما خواهد داد. به احتمال زیاد برای انجام تست های آزمایشگاهی از شما نمونه ادرار خواهد خواست تا اطلاعاتی در مورد گروه خونی، عارضه‌هایی که از طریق آمیزش منتقل می شوند، سرخچه و کم خونی شما داشته باشد. این زمان بهترین موقعی است که هر نوع سوالی که دارید از او بپرسید.

رحم شما روز بروز در حال بزرگ شدن است و از اندازه یک مشت گره کرده الآن به اندازه یک گریپ فروت درآمده است.همانطور که رحم شما رشد میکند ممکن است احساس خفیف گرفتگی در شکم و یا درد شدید و ناگهانی عجیب و غریبی را تجربه نمایید.

یبوست در این هفته مشکل شایعی است که ممکن است برای خانم های باردار ایجاد شود.چرا که هورمون پروژسترون ناشی از بارداری عملکرد روده ها را مختل نموده و اصطلاحا آن را تنبل میکند.برای رفع یبوست مایعات بسیار بنوشید و در رژیم غذایی خود از غذاهای سرشار از فیبر بهره ببرید.

به علت افزایش حجم خون بدنتان در هفته های اول،ممکن است که احساس گرمای شدیدی داشته باشید و نیاز به پوشیدن لباس های کمتری داشته باشید.

ممکن است هنوز هم احساس خستگی اشته باشید و این مورد مساله ای عادی است و پس از 3 ماهه اول سطح انرژی شما به حالت طبیعی برمیگردد.

همچنین ممکن است در مقایسه با حالت معمولی بسیار بیشتر به توالت نیاز داشته باشید. حجم خون شما در دوران حاملگی به شدت افزایش می یابد، در نتیجه حجم بسیار زیادتری از مایعات از کلیه ها عبور می کند که نهایتا به جمع شدن ادرار بیشتر در مثانه منجر می شود. در ادامه دوران حاملگی، بایستی تهوعها کمتر شوند، هر چند ممکن است نیاز شما به توالت کم نشود.

روش هایی برای از بین بردن تهوع های صبحگاهی:

1-      وعده های غذایی خود را بیشتر و حجم آن را کم تر نمایید.

2-      اجتناب از عذاهای چرب و ادویه دار

3-   برخی از زنان فکر میکنند نوشابه های گازدار ممکن است کمک کممده باشند ولی بدانید که نوشابه های گاز دار وضع را بدتر میکنند.

4-      زنجبیل در هر نوعی میتواند کمک شایانی به رفع تهوع در شما بکند.چای زنجبیلی،بیسکوییت زنجبیلی و ...

5-      مطمئن شوید که به اندازه کافی بدنتان ویتامین B6 دریافت میکند.(بیش از حد آن نیز مفید نیست)

ممکن است داروهایی باشند که تحمل این حالت را برای شما آسان تر نمایند ولی قبل از تهیه به دکتر و یا داروساز تاکید نماییدکه شما حامله هستید چرا که بسیاری از داروها را نباید در دروران باراری مصرف نمود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات