top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: کودک شما در حال تغذیه از بند ناف می باشد که چندین هفته گذشته شروع به رشد و کامل شدن کرده بود.

کودک شما چگونه تغییر می کند

شما اینک ماه سوم را شروع کرده اید و گرچه هنوز نمی توانید حس کنید جنین شما عملاً مشغول آغاز انجام حرکات کوچکی است اعصاب و عضلات او شروع به حرکت می کند.و اینکه می تواند بازوهای خود را خم کند. رشد سریع جنین شما ادامه دارد. به زودی دیگر جنین شما نیازی به کیسه ی زرده نخواهد داشت. زیرا مغز استخوان، کبد و طحال او وظیفه‌ی گلبول سازی را بر عهده می گیرد. کبد او مشغول ترشح صفرا و پانکراس در حال ساخت انسولین است. در حال حاضر ضربان قلب جنین شما 170-160 بار در دقیقه است. او کمی بیش از 3 سانتی متر طول دارد و قبل از پایان این ماه بیش از دو برابر قد خواهد کشید. صفحات جمجمه ی او دارند شکل می گیرند نوک دفاع او شکل گرفته است. او حالا لوله هایی هدایت شده از گلو تاریه هایش دارد.

پلکهای او در حالت بسته قرار دارند و تا قبل از هفته بیست و هفتم باز نخواهند شد. او هم اکنون نرمه گوش دارد و در آخر این هفته، بخشهای داخلی گوش او کامل خواهند شد. لب بالایی او نیز کاملا شکل گرفته است و دهان، بینی و سوراخهای بینی او نیز مشخص تر شده اند. نوک انگشتان او کمی بزرگتر شده اند. تمام مفاصل اصلی (شانه ها، آرنجها، مچ ها، زانوها و قوزک پاها) در حال فعالیت می باشند، که به کودک شما امکان می دهند تا اعضایش را حرکت دهد. قلب او اکنون به چهار حفره تقسیم شده است و دریچه ها در حال رشد می باشند. اندامهای تناسلی بیرونی او تشکیل شده اند، اما چند هفته دیگر می توان تشخیص داد که کودک شما پسر است یا دختر.دستگاه گوارش همچنان در حال توسعه است.مقعد تشکیل شده و روده ها در حال رشد هستند.علاوه بر آن ویژگی های اصلی تولید مثل مانند بیضه و تخمدان از این هفته شروع به شکل گیری میکنند. کودک شما در حال تغذیه از بند ناف می باشد که چندین هفته گذشته شروع به رشد و کامل شدن کرده بود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات