top
کودک شما چگونه تغییر می کند

کودک شما چگونه تغییر می کند

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: جنین شما هنوز آن قدر ریز است که مقدار زیادی جا برای حرکت و زندگی در مایع گرم محافظت کننده ی رحم شما دارد و بلندی او اکنون نزدیک به 5 سانتی متر است.

کودک شما چگونه تغییر می کند

جنین شما هنوز آن قدر ریز است که مقدار زیادی جا برای حرکت و زندگی در مایع گرم محافظت کننده ی رحم شما دارد و بلندی او اکنون نزدیک به 5 سانتی متر است. مچ پاها و دست هایش و همچنین انگشتان دست و پای او همه شکل گرفته اند و کاملاً مشاهده می‌شوند. روده ی جنین شما هنوز قسمتی از بند ناف است، حالا بعضی از اندامهای او شروع به کار کرده اند. غده ی تیروئید، پانکراس، صفرا همگی شروع به کار کرده اند. بافت ریه ی جنین به رشد ادامه می دهد. زمان شباهت یافتن صورت جنین به نوزاد اکنون آغاز می‌شود

ریشه‌های دندان در حال فرم گرفتن هستند. استخوان‌ها رشد می کنند و موها در حال جوانه زدن هستند. پلک‌های او بسته و تا هفته 27 در همین حالت می ماند ولی او می تواند صدای شما را بشنود زیرا قسمت گوش داخلی تکمیل و فعال است. نورون‌ها در یک سمت بند نخاع ظاهر می شوند. تقسیمات اولیه مغز نمایان می شود. جنین می تواند دستان خود را از آرنج خم کرده و انگشتان کاملاً قابل مشاهده هستند. در این زمان دستگاه تناسلی در حال رشد بوده

سر او در مقایسه با چند هفته قبل نسبتا کوچکتر است، اما هنوز هم تقریبا نیمی از طول بدن او را تشکیل می دهد. پیشانی او موقتا مغز در حال رشد او را به صورت متورم در بر گرفته و جلوتر از سر او قرار دارد؛ پیشانی او در آینده عقبتر خواهد رفت و ظاهر کودک شما به یک انسان کامل شبیه تر خواهد شد. هر روز جزئیات بیشتری بر روی بدن او ظاهر خواهند شد: ناخنهای انگشتان دست و پا، و موهایی شبیه به کرک هلو. انگشتان او اکنون کاملا از یکدیگر جدا شده اند؛ بازوها در محل آرنجها خمیده شده و انحنای کمی پیدا کرده اند؛ دستانش از مچ خم شده و روی قلبش قرار گرفته اند؛ پاهای او بزرگتر شده اند؛ و احتمالا پاهای او به اندازه ای بزرگ شده اند که بتوانند در جلوی بدن او به یکدیگر برخورد کنند؛ ناخن های او در حال ایجاد شن هستند. او مشغول بلعیدن مایع آمنیوتیک بوده و با پاهایش لگد می زند!

مغز کودک بطوری باورنکردنی 25،000 نورون جدید در هر دقیقه ایجاد میکند.اگر نوزاد شما پسر باشد تولید هورمون تستوسترون در او،آغاز شده است.جلوی سد نوزاد شما از غضروف به استخوان تبدیل شده است ولی هنوز هم نرم است.

جفت در حالی که خود هنوز در حال تکامل و رشد است ولی کلیه نیاز های تغذیه ای جنین را تامین می کند.

اگر قادر بودید کودک خود را در این هفته نگاه کنید، می توانستید شکل کلی ستون فقرات او را از زیر پوستش که به کلفتی یک کاغذ پوستی است ببینید. اعصاب او از طرف نخاع در حال شکل گیری می باشند.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات