top
وضعیت بدن مادر در هفته یازدهم

وضعیت بدن مادر در هفته یازدهم

کارگروه پزشکی پرتال جامع کودک،مهدکودک و خانواده: ممکن است تغییراتی در رشد موها و ناخن های خود احساس نمایید.الآن بیشتر از هر وقت دیگری موهایتان کم تر میریزد و حالت بسیار خوبی دارد.

وضعیت بدن مادر در هفته یازدهم

یک سوم از راه را پیموده اید.ممکن است تغییراتی در رشد موها و ناخن های خود احساس نمایید.الآن بیشتر از هر وقت دیگری موهایتان کم تر میریزد و حالت بسیار خوبی دارد.سرعت رشد ناخن های شما نیز ممکن است مدام در حال تغییر باشد و این بعلت تغییر متداوم هورمون های بارداری است.

ممکن است درجه حرارت بدن شما بالا رود و مدام تعریق نمایید.

شما ممکن است در این دوره عوارض عجیبی را مشاهده کنید، همانند افزایش بیش از حد بزاق دهان. سعی کنید یاد بگیرید که کدام یک از این عوارض طبیعی هستند و کدام یک ممکن است نشانه یک مشکل احتمالی باشند. همچنین ممکن است سوالاتی در زمینه فعالیتها یا خوردن غذا ها و داروها داشته باشید. به دنبال پاسخ این سوالات بروید تا بدانید در دوران حاملگی چه کارهایی ایمن و بی خطر هستند و چه کارهایی ممکن است خطرناک باشند.

متاسفانه زنانی که عادت به میگرن دارند در دوران بارداری بیشتر دچار سردرد میشوند.استفاده از مسکن هایی همچون استامینوفن در دوران باراری بی خطر است ولی باید از مسکن هایی همچون ایپوبروفن اجتناب نمود.ولی توصیه اکید میشود که در صورت امکان دارو مصرف ننمایید و بروش طبیعی در صدد مقابله با درد برآیید.بطور مثال با کمپرس سرد و یا ورزش میتوانید از درد بکاهید.

اگر تهوع به شما اجازه نمی دهد که غذاهای متنوع بخورید، یا هنوز هم خیلی وزن اضافه نکرده اید (بسیاری از خانمهای حامله در سه ماهه اول بین 1 تا 2.5 کیلوگرم وزن اضافه می کنند) نگران نباشید. اشتهای شما به زودی باز می گردد و شما هر هفته حدود نیم کیلوگرم وزن اضافه خواهید کرد.ضمنا برای برخی از بانوان ار این هفته به بعد حالت تهوع روز به روز کمتر میشود و شاید هم کاملا از بین برود.

رحم شما در این زمان تمام محیط لگن شما را در بر گرفته است. بند ناف نیز به صورت چرخشی، از یک رگ اصلی و دو رگ فرعی تشکیل شده است. بند ناف وظیفۀ تغذیه کودک را بر عهده دارد و عملکرد آن با پرده دور جنین کاملاً هماهنگ است تا جنین محافظت شود.



مرتبه
مرتبه
نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات